عربستان مسوول ایجاد این بحران شناخته شد!

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، عربستان را مسئول ایجاد بحران اخیر با آن کشور دانست.

عربستان مسوول ایجاد این بحران شناخته شد!

به گزارش منیبان؛ از رسانه های لبنانی، فراکسیون «الوفاء للمقاومه» روز پنجشنبه در نشستی که به ریاست محمد رعد در منطقه حاره حریک برگزار شد، با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ما عربستان سعودی را مسئول ایجاد بحران اخیر با لبنان می دانیم و معتقدیم که این موضوع نتیجه طبیعی ادامه روش این کشور در بستن دهان ها و نفی آزادی های عمومی و در صدر آنها آزادی بیان است.

در ادامه بیانیه آمده است: توصیف درستی که جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان برای بیان ماهیت حمله عربستان به یمن و مردم مظلوم این کشور به کار برد، به هیچ وجه نمی تواند واکنش اخیر عربستان را که مشابه اعلان جنگ است، توجیه کند.

فراکسیون مقاومت لبنان افزود: ما بار دیگر عهد می‌بندیم که تا آزادسازی  سرزمین خود، به مقاومت ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که فراکسیون، دیکته های خارجی پیرامون اقدام های دولت در قبال این مسئله و غیره را محکوم می کند و آن را لطمه به کرامت ملی از یکسو و تهدید علیه ثبات کشور و نابودی انتخابات پارلمانی از سوی دیگر می داند و معتقد است که این موضوع نه تنها بحران ایجاد شده را برطرف نمی کند بلکه آن را وخیم تر خواهد خواهد کرد.

فراکسیون مقاومت لبنان درباره قاضی پرونده انفجار بیروت نیز یادآورشد که فراکسیون همچنان بر موضع خود برای برکناری طارق البیطار بازپرس پرونده مربوط به فاجعه انفجار بیروت پایبند است.

بیانیه همچنین ضمن حمایت از اسرای فلسطینی که در اعتراض به سیاست های خشونت بار و ضد بشری رژیم صهیونیستی  دست به اعتصاب زده اند، از سازمان های حقوق بشری خواست رژیم صهیونیستی را محکوم و عضویت این رژیم را به ویژه بعد از پاره کردن گزارش گزارشگر سازمان ملل در باره موارد مکرر نقض قوانین حقوق بشر، لغو کنند. 

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد. 

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند. 

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند. 

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

ت ت
کدخبر: 47310 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها