این‌بار چین اقدام به تحریم کرد!+جزییات

دولت چین به دلیل آنچه «تحریک دشمنی در سراسر تنگه تایوان» نامید؛ تحریم هایی را علیه رئیس دستگاه اجرایی، مسئول قانونگذاری محلی و وزیر خارجه جزیره تایوان اعمال کرد.

این‌بار چین اقدام به تحریم کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از سی جی تی ان، «جو فِنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین گفت که پکن این افراد را که در لیست  «تجزیه طلبان سرسخت» قرار گرفته اند؛ بر اساس قانون، تحریم خواهد کرد.

او گفت: سو تسِنگ-چانگ رئیس دستگاه اجرایی تایوان، جوزف وو وزیر امور خارجه و یو سی-کون مسئول قانونگذاری محلی از جمله کسانی هستند که درگیری های دو سوی تنگه را برانگیخته و برای تجزیه کشور با نیروهای خارجی همکاری دارند.

جو افزود که بر این اساس آنها از ورود به چین از جمله هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد.

همچنین بر اساس این تحریم، شرکت ها و حامیان مالی مرتبط با افرادی که در فهرست هستند، مجاز به کسب سود در سرزمین اصلی نخواهند بود.

جو سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین به جدایی طلبان تایوان هشدار داد و گفت: «آن کسانی که اجدادشان را فراموش می کنند و به سرزمین اصلی خیانت می کنند و یا کشور را تجزیه می نمایند، هرگز سرانجام خوبی نخواهند داشت و بی تردید توسط مردم طرد و توسط تاریخ قضاوت خواهند شد.»

این سخنگو در عین حال تاکید کرد که سرزمین اصلی چین مطابق با قانون مسئولیت کیفری جدایی طلبان را دنبال خواهد کرد و این جدایی طلبان به صورت مادام العمر مسئول کارهایشان باقی خواهند ماند.

همزمان با این اقدامات چین، شورای امور سرزمین اصلی تایوان به شدت به این تحریم ها واکنش نشان داد و اعلام کرد ما رعب و تهدید از سوی پکن را نمی پذیریم.

این شورا گفت که اگر چین تلاش کند دموکراسی و آزادی تایوان را از بین ببرد، اقدامات متقابل انجام خواهد داد.

چین، تایوان را یکی از استان های خود می داند و معتقد است این استان باید به خاک اصلی چین بازگردد اما امریکا در سال های اخیر به طرق مختلف به دنبال تقویت تایوان به منظور چالش آفرینی برای چین است؛ اقدامی که از سوی چین و بسیاری از کشورهای جامعه جهانی مورد انتقاد قرار گرفته است.


ت ت
کدخبر: 47523 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها