بایدن نقره داغ شد!

یک دادگاه فدرال آمریکا با تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور که ده‌ها میلیون آمریکایی را ملزم به واکسیناسیون در مقابل کرونا یا انجام آزمایش هفتگی می‌کند مخالفت کرد.

بایدن نقره داغ شد!

به گزارش منیبان؛ از "بیزینس اینسایدر"، دادگاه فدرال آمریکا روز شنبه اعلام کرد در مقابل این تصمیم، "مسائل جدی قانونی" وجود دارد.  

حکم دادگاه فدرال در روز شنبه به دنبال واکنش شدید جمهوری‌خواهان به این تصمیم دولت بایدن صادر می‌شود. جمهوری‌خواهان قول داده بودند این قانون را لغو کنند.  

همچنین بیش از ۱۵ ایالت در سراسر آمریکا علیه دولت «بایدن» به دلیل دستور دولت فدرال مبنی بر اجباری بودن واکسیناسیون برای کارکنان شرکت‌هایی با دستکم ۱۰۰ کارمند شکایت کرده‌اند.  

بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که کارفرمایان با بیش از ۱۰۰ کارمند باید اطمینان حاصل کنند که کارگران آنها تا تاریخ چهار ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی) به طور کامل واکسینه شده یا هر هفته آزمایش می‌شوند، در غیر این صورت با جریمه‌های فدرال حدود ۱۴ هزار دلار به ازای هر تخلف مواجه می‌شوند.  

این تصمیم بر بیش از ۸۵ میلیون کارمند در شرکت‌های مختلف تاثیر می‌گذارد.  

دولت آمریکا همچنین از تمام کارکنان فدرال خواسته است خود را در مقابل کرونا واکسینه کنند. این الزام بر بیش از ۲.۵ میلیون کارمند دولتی در آمریکا تاثیر گذاشته است.  

کاخ سفید، قانونگذاران دموکرات و بسیاری از مقامات عمومی سلامتی اعلام کرده‌اند که این واکسناسیون اجباری راهی برای خروج آمریکا از بحران همه‌گیری ویروس کرونا است. این ویروس در کمتر از دو سال نزدیک به ۷۵۰ هزار قربانی در آمریکا گرفته است.  

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز ۵۸.۲ درصد کل جمعیت آمریکا هر دو دز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که آمریکا به تازگی تزریق دز سوم را به سالمندان بالای ۶۰ سال و گروه‌های آسیب پذیر آغاز کرده است.  

این کشور با دارا بودن بالغ بر ۴۷ میلیون و ۲۸۰ هزار مبتلا و بیش از ۷۷۴ هزار جانباخته همچنان رتبه نخست را از نظر تاثیرپذیری از همه گیری ویروس کرونا دارد.


ت ت
کدخبر: 47654 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها