آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان پس از سه سال وقفه

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان پس از سه سال وقفه خبر دادند.

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان پس از سه سال وقفه

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کردند،  کارزار سراسری واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان پس از سه سال وقفه از روز گذشته ( ۸ نوامبر/ ۱۷ آبان) آغاز شد.

کارزار جدید واکسیناسیون خانه به خانه درحالی ۳.۳ میلیون کودک افغان را تحت پوشش قرار می دهد که بسیاری از این کودکان در گذشته امکان دسترسی به این نو ع واکسن را نداشتند.

یونیسف از خانواده‌های افغانستان خواست که کودکانشان را در برابر فلج اطفال (پولیو) واکسینه کنند و از آینده آن ها حفاظت نمایند.

یونیسف تصریح کرد: هیچ درمانی برای فلج اطفال وجود ندارد. اما شما می‌توانید با واکسن از آن پیشگیری کنید.

فلج کودکان (پولیو) یک بیماری ویروسی غیر قابل درمان است که اقدام جهانی برای ریشه کن کردن این بیماری از سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شد و در حال حاضر موارد ابتلا به این بیماری تا حد ۹۹ درصد کاهش یافته است.

اما افغانستان، پاکستان و نیجریه تنها کشورهایی هستند که هنوز بیماری فلج اطفال در آنها وجود دارد و تا کنون ریشه کن نشده است.

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف این کارزار سراسری واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان را با توافق گروه طالبان سازماندهی کرده اند.

ت ت
کدخبر: 48027 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها