روسیه در جستجوی مشتری برای نسل جنگنده «سوخو»

یک مقام شرکت دولتی فناوری های پیشرفته روسیه (روس تخ) از انتقال جنگنده رادارگریز «چک میت» به عنوان پیشرفته ترین جنگنده شرکت سوخو به امارات متحده عربی برای شرکت در نمایشگاه هوایی دبی خبر داد.

روسیه در جستجوی مشتری برای نسل جنگنده «سوخو»

به گزارش منیبان، این  مقام شرکت «روس تخ» روز سه شنبه به رسانه ها گفت: جنگنده چک میت با یک فروند هواپیمای ترابری آن-124 برای شرکت در نمایشگاه هوایی دبی به امارات منتقل شد. 

برای نخستین بار است که این جنگنده جدید روسیه در خارج از این کشور به نمایش در می آید و چندین برنامه با شرکت رسانه ها برای معرفی آن برگزار خواهد شد.

الکساندر میخییف رئیس شرکت دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه پیشتر گفته بود که برخی کشورها به جنگنده چک میت روسیه توجه بسیار زیادی دارند. 

جنگنده «چک میت» روز 29 تیر ماه  در نمایشگاه بین المللی هوافضای ماکس ۲۰۲۱ مسکو با حضور پوتین رئیس جمهوری روسیه رونمایی شد.

سرگئی چمزوف مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه موسوم به «روس تخ» گفت که نخستین پرواز هواپیمای چک میت برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

به گفته چمزوف، قیمت این هواپیمای پیشرفته بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار خواهد بود.  

 مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه نیز اعلام کرده است که این هواپیمای جدید به راکت های هدایت شونده و غیر هدایت شونده و بمب های هوایی مجهز خواهد شد.

دیمیتری شوگایف رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه هم گفت که شکاری بمب افکن جدید شرکت سوخو، مشخصات فنی بسیار خوبی از جمله کیفیت عالی پرواز،  امکانات تهاجمی و تجسسی گسترده و تجهیزات رادیو الکترونیک پیشرفته دارد و قادر به پرواز با سرعت مافوق صوت خواهد بود و به سختی توسط رادارها قابل شناسایی خواهد بود.

 دنیس مانتوروف وزیر صنایع و بازرگانی روسیه نیز گفت که شکاری بمب افکن جدید روسیه رقیب جنگنده آمریکایی اف. ۳۵ ای و جنگنده سوئدی گریپن و هواپیمای نظامی جی اف-۱۷ تندر محصول مشترک چین و پاکستان خواهد بود. 

شرکت سوخو اعلام کرده است که این جنگنده رادارگریز می‌تواند با سرعت ۱.۸ تا ۲ برابر سرعت صوت پرواز کند و برد آن ۲۹۹۹ کیلومتر است.


ت ت
کدخبر: 48063 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها