خبرنگار:

امارات خواسته جدید خود را مطرح کرد

حاکم دبی و نخست وزیر امارات گفته که کشورش درخواست میزبانی کنفرانس آب و هوایی (COP۲۸) که در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود را ارائه کرده است.

امارات خواسته جدید خود را مطرح کرد

به گزارش منیبان، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد: امارات درخواست میزبانی کنفرانس «COP۲۸ » در سال ۲۰۲۳ را ارائه کرده است. اجلاس «کوپ» بزرگترین اجلاس جهانی آب و هوایی و محیطی زیست است که در آن سران کشورها و دولت‌ها مختلف حضور می یابند و درباره مسائل مرتبط را مورد بررسی قرار می دهند.

او گفته که بسیاری از کشورها از این درخواست ابوظبی حمایت کرده اند.

شیخ محمد بن ‌راشد افزود: ما مشتاقانه در انتظار اعلام انتخاب کشور میزبان تا دو روز آینده هستیم. امارات در صورتی که برنده میزبانی شود، آماده برگزاری این رویداد جهانی خواهد شد.

اجلاس آب و هوایی «COP ۲۶» گلاسکو به میزبانی اسکاتلند از ۱۰ تا ۲۱ آبان با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی در حال برگزاری است.

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی با حمایت از پیشنهاد نخست وزیر امارات گفت: ما آماده میزبانی COP28 بزرگترین کنفرانس و گردهمایی بین‌المللی برای یافتن راه‌حل هایی برای چالش های آب و هوایی هستیم.


ت ت
کدخبر: 48227 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها