پوتین اتحادیه اروپا را مقصر اعلام کرد+جزییات

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، اتحادیه اروپا را در بروز بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان و در قاره اروپا مقصر خواند.

پوتین اتحادیه اروپا را مقصر اعلام کرد+جزییات

به گزارش منیبان، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سراسری روسیه در مورد شرایط ملتهب در مرز بلاروس و لهستان، با بیان اینکه کشورهای اروپایی خود مقصر هستند، اظهار داشت: آنها خودشان شرایطی را بوجود آوردند که هزاران و صدها هزار مهاجر به این کشورها رفتند و هم اکنون در جستجوی مقصر هستند تا از خود بخاطر وضعیت بوجود آمده رفع مسئولیت کنند.

وی افزود: روسیه هیچ گونه ارتباطی با این بحران ندارد و همه اتهامات ضدروسی به دلیل مقصر جلوه دادن این کشور مطرح می شود.  

رئیس جمهوری روسیه همچنین از اینکه کشورهای غربی شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه را از مسئولان وضعیت بوجود آمده در مرز بلاروس و لهستان خوانده و خواستار وضع تحریم علیه آن شده اند ابراز نگرانی کرد و گفت: آیا ایروفلوت تاکنون کسی (از پناهجویان) را به آنجا (بلاروس) منتقل کرده است.  

رئیس جمهوری روسیه دیروز نیز گفت که رفتار مرزبانان لهستانی با ارزش های انسانی اعلام شده ازسوی اتحادیه اروپا مغایرت دارد. پوتین گفت: من زمانی که به پناهجویان در مرز بلاروس ولهستان نگاه می کنم در وهله اول دلم برای کودکان می سوزد.

وی افزود: در آنجا (محدوده مرزی بلاروس و لهستان) درجه برودت هوا چند درجه زیر صفر است و آنها بدون مایحتاج اولیه زندگی هستند و آذوقه و لوازم آنها به پایان می رسد.  

پوتین گفت: پناهجویان با اندوخته پولی به آنجا می روند اما موجودی پول آنها به پایان می رسد.

رئیس جمهوری روسیه علت بروز بحران پناهجویان در اروپا را عوامل نظامی و اقتصادی خواند و گفت که کشورهای غربی عملیات نظامی در منطقه خاورمیانه اجرا کرده اند.

وی همچنین پرداخت ارقام بالای کمک هزینه به پناهجویان در کشورهای اروپایی را عامل دیگر تمایل مهاجران برای سفر به این کشورها خواند.

پوتین این را نیز گفت که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای گفت و گو با یکدیگر درباره بحران پناهجویان آمادگی و تمایل دارند.

این روزها خبر از بحران انسانی در مرز بلاروس - لهستان به گوش می رسد. هزاران نفر در مرزی تجمع کرده اند که سیم های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشیده اند به این مرز راه یابند.

مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان بسیج می کنند.

لوکاشنکو ادعای استفاده از پناهجویان به عنوان سلاح را رد کرده و از حمایت روسیه برخوردار شده است که اتحادیه اروپا را مسئول این بحران می داند.

ت ت
کدخبر: 48846 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها