رزمناو آمریکایی به حرکت درآمد!/ مقصد کجاست؟

رزمناو «یو.اس.اس ماونت ویتنی» (USSMountWhitney) که طی روزهای اخیر برای انجام رزمایش به دریای سیاه اعزام شده بود، راهی دریای مدیترانه شده است.

رزمناو آمریکایی به حرکت درآمد!/ مقصد کجاست؟

به گزارش منیبان؛ ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اروپا – آفریقا ساعتی پیش در حساب توئیتر خود در خبری فوری دراین باره نوشت: رزمناو «یو.اس.اس ماونت ویتنی» (USSMountWhitney)  پس از انجام عملیات دریایی و رزمایش در کنار شرکا و متحدان ناتو، اکنون از دریای سیاه به سمت جنوب و به مقصد دریای مدیترانه در حرکت است.

یو.اس.اس ماونت ویتنی که یک ناو ویژه فرماندهی در عملیات آبی خاکی در ناوگان دریایی آمریکا از  مدل (LCC) محسوب می شود، پیشتر و در ۱۰ آبان ماه گذشته برای انجام رزمایش با متحدان ناتو  روانه دریای سیاه شده بود.

پیش از آن نیز،  نیروی دریایی آمریکا در روز ۸ آبان ماه از اعزام ناوشکن « یواس‌اس پورتر»  (USSPorter (DDG ۷۸)) به منطقه خبر داده بود. این رزمناو از نوع « آرلی برک» (Arleigh Burke)  و ساخت اوایل دهه ۹۰ میلادی است  که با برخورداری از رادار  « آرایه فازی» ( AN/SPY-۱D) قابلیت کشف، رهگیری و هدایت موشک به سمت هدف را دارد. این رزم‌ناو در درگیری های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی کارایی دارد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکال ناتو هفته گذشته گفته بود که متحدان ناتو حضور خود در دریای سیاه را به علت اهمیت راهبردی این منطقه افزایش داده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک  ۹ آبان ماه در این باره گزارش داد: «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا گفت، با اعزام ناوهای جنگی به آب های دریای سیاه، آمریکا موجب  ایجاد امنیت در این منطقه نمی شود، بلکه کشورهای ساحلی این دریا را در راستای سیاست های درگیری و تقابل قرار می دهد.


ت ت
کدخبر: 48946 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها