چالش بسیار بزرگ یقه آمریکایی‌ها را گرفت+جزییات

تورم بالا در آمریکا و افزایش بهای مواد غذایی به همراه کمبود نیروی کار، صاحبان رستوران ها در این کشور را با وجود کاهش نسبی محدودیت های همه گیری کرونا و بازگشت مشتری ها، در آستانه خطر ورشکستگی قرار داده است.

چالش بسیار بزرگ یقه آمریکایی‌ها را گرفت+جزییات

به گزارش منیبان؛ تارنمای هیل نوشت: قیمت محصولات غذایی، گوشت، روغن و حتی مواد غیرغذایی مانند لامپ های حرارتی و ظروف حمل غذا قیمت قابل ملاحظه ای داشته و رستوران ها را با افزایش بی سابقه هزینه ها نگران کرده است.

اختلالی که در زنجیره عرضه ایجاد شده است کار را برای رستوران های کوچکتر و مستقل تر برای تهیه کالاهای اساسی دشوار کرده است.

طبق گزارش هفته گذشته وزارت کار آمریکا، این کشور در سال جاری میلادی بالاترین نرخ تورم را در سه دهه گذشته تجربه کرده است. قیمت مواد غذایی در مقیاس سال به سال ۵.۴ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش به میزان ۱۱.۹ درصد مربوط به گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ بوده است.

صاحبان رستوران ها می گویند در ماه های اخیر با افزایش قیمت محصولات عمده فروشی ها مواجه بوده اند که هزینه های آن به مشتریان تحمیل شده است. قیمت رستوران هایی که خدمات کامل ارائه می دهند در سال گذشته ۵.۹ درصد افزایش داشت که بالاترین رقم افزایشی بوده که سابقه نداشته است.

تیلور اکین صاحب یک رستوران در فیلادلفیا که همچنین عضو اتحادیه رستوران دارهای مستقل نیز هست گفت که قیمت مواد غذایی و تجهیزات همچنان رو به افزایش است.

وی گفت: قیمت روغن سرخ کردنی که سال گذشته حدودد ۳۰ دلار برای هر واحدد بود به ۶۰ تا ۷۰ دلار رسیده و هزینه دستکش های یکبار مصرف ۲۰۰ درصد نسبت به سطح قبل از همه گیری افزایش یافته است. حتی افزایش قیمت انرژی نیز به رستوران ها آسیب رسانده است.

برای صاحبان رستوران‌های مستقل، همه‌گیری روابط آن‌ها با توزیع‌کنندگان را محک زده و نشان داده که رقابت با زنجیره‌های بزرگ که اغلب به  محصولات کمیاب اولویت می دهند، چقدر دشوار است.

نظرسنجی انجمن ملی رستوران دارها در آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) نشان داده که ۹۱ درصد از صاحبان رستوران ها پول بیشتری برای مواد غذایی می پردازند و سه چهارم آنها گفته اند که مجبور هستند منوی خود را تغییر دهند زیرا نمی توانند ترکیبات آن را بیابند. همچنین ۴۷ درصد رستوران دارها گفتند که خرید گوشت مرغ بر آنها دشوار شده و ۴۵ درصد نیز از مشکل در پیدان کردن گوشت گاو سخن گفته اند.

گروه صنعتی رستوران داری در آمریکا تخمین زده که صاحبان این شغل در این کشور از آغاز همه گیری کرونا ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده اند و ۹۰ هزار رستوران مجبور شده اند برای بلند مدت یا به طور دائمی تعطیل کنند. تقاضا برای صرف غذا در خارج از منزل و در رستوران ها با کاهش محدودیت ها در آمریکا افزایش یافته ولیل ۷۸ درصد رستوران ها می گویند به اندازه کافی کارمند برای تامین نیاز مشتریان خود با توجه به فشاری که بر بازار کار وجود دارند، در اختیار ندارند.

انجمن ملی رستوران ها در آمریکا نیز اوایل ماه جاری با ارسال نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از او خواست فرصت های استخدامی را به منظور مقابله با کمبود نیروهای کار گسترش دهد.

گروه های رستوران داری در آمریکا به دنبال کمک بیشتر در بودجه رفاه اجتماعی و تغییرات اب و هوایی پیشنهادی دموکرات ها به رستوران ها هستند.

ت ت
کدخبر: 49186 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها