گروسی از سفر به ایران چه هدفی دارد؟

سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در وین اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه آینده در راستای همکارهای فنی بین ایران و آژانس به تهران سفر خواهد کرد.

گروسی از سفر به ایران چه هدفی دارد؟

به گزارش منیبان، محمد رضا غائبی دقایقی پیش به خبرنگاران گفت که هدف از این سفر انجام گفت‌وگو در خصوص بررسی وضعیت همکارهای دو طرف می‌باشد.

بر اساس برنامه اعلام شده وی قرار است با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. این دیدار در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نشست حساس کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر گفته بود که مراودات فنی ایران و آژانس مثل همیشه در مسیر بسیار خوبی در جریان است. وی تصریح کرد که باید اجازه داد این روابط در مسیر عادی خودش این ادامه پیدا کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از انتشار سلسله گزارش‌های تحریک‌آمیز علیه برنامه اتمی ایران، فشارها برای دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

او مهرماه گذشته در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز خواستار ملاقات با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شد تا درباره موضوعات مربوط به فعالیت های هسته ای ایران با وی رایزنی کند. وی مدعی شد: من به این تماس در سطح سیاسی نیاز دارم. این (درخواست) اجتناب ناپذیر است چون بدون آن نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

این درحالی است که گروسی دو ماه پیش برای دیدار با مقامات ارشد ایران به تهران سفر کرد و وزیر امور خارجه ایران هم اعلام کرد که جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا سفر مجدد مدیرکل آژانس به ایران را ترتیب دهد.

ت ت
کدخبر: 49355 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها