آمریکا خبر از دور دوم مذاکرات داد!+جزییات

دولت آمریکا که هفته گذشته در ملاقات مجازی جو بایدن با همتای چینی خود اعلام کرده بود از استقلال تایوان حمایت نمی کند و خود را نسبت به سیاست "چین واحد" متعهد می داند، از دور دوم گفت و گوهای اقتصادی میان واشنگتن و تایپه خبر داد.

آمریکا خبر از دور دوم مذاکرات داد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری « رویترز »، دولت آمریکا در بیانیه ای که چند روز پس از دیدار مجازی میان « جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا و همتایِ چینی اش  «  شی جین پینگ » منتشر شد، اعلام کرد دور دوم گفت و گوهای اقتصادی میان آمریکا و تایوان از هفته آینده از سر گرفته می شود.

پس از جلسه روسای جمهوری آمریکا و چین، شی جین پینگ هشدار داد آمریکا با حمایت از استقلال تایوان با آتش بازی می کند. 

 در بیانیه دولت آمریکا آمده است: دور دوم این مذاکرات به رهبری « خوزه فرناندز » وزیر انرژی، محیط زیست و رشد اقتصادی از روز دوشنبه  با هدف " گفت و گو جهت شراکت منافع اقتصادی تایوان- آمریکا "  انجام خواهد شد. این گفت و گوها در هماهنگی با "موسسه آمریکایی در تایوان " (AIT ) و  " دفتر نمایندگی فرهنگی و اقتصادی تایپه " ( TECRO ) در آمریکا برگزار خواهد شد. 

در ادامه بیانیه آمده است: « شراکت ما بر مبنای تجارت و سرمایه گذاری محکم و دو جانبه، روابط مردمان دو کشور و در دفاع از ارزش های دموکراتیک و آزادی بنا  شده است. » 

وزارت امور خارجه تایوان اعلام کرد، این دیدار مجازی با حضور « وانگ می هوآ » وزیر اقتصاد و « وو تسونگ تسانگ » وزیر علوم و تکنولوژی این کشور برگزار خواهد شد. 

برپایه این گزارش، تایوان امیدوار است گفت و گوها به تدریج به سمت توافق تجارت آزاد با آمریکا سوق پیدا کند و از نشست سال گذشته به عنوان گامی رو به جلو در این مقوله یاد کرده است. 

با این حال مذاکرات با وقفه طولانی درباره چارچوب های توافقنامه سرمایه گذاری و تجارت به شکل مجازی در ماه اوت برگزار شده بود و تایوان امیدوار به امضای قرارداد در آینده است. 

افزایش روابط با تایوان از دولت « دونالد ترامپ » شروع شد و در دولت « جو بایدن » نیز ادامه دارد.

تایوان تولیدکننده اصلی اجسام نیمه رسانا است که کمبود آن در بازار موجب آشفته کردن زنجیره تامین به شکل جهانی می شود و به ویژه بر روی بازارهای اتومبیل تاثیر می گذارد. این موضوع موجب نگرانی واشنگتن می باشد. 


ت ت
کدخبر: 49758 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها