وزیر خارجه اردن:

منطقه به فعالیت‌های دیپلماسی کاربردی نیاز دارد

وزیر امور خارجه و مهاجران اردن گفت: منطقه خاورمیانه به انجام فعالیت‌های دیپلماسی کاربردی نیاز دارد تا اختلاف‌ها و درگیری ها در آن پایان یابد.

منطقه به فعالیت‌های دیپلماسی کاربردی نیاز دارد

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری بحرین، «ایمن صفدی» دیروز (شنبه) در سومین جلسه از سلسله نشست‌های کنفرانس امنیت منطقه‌ای (گفت و گوی منامه) در پایتخت بحرین، اظهار داشت: منطقه ما (خاورمیانه) امروز بیش از آنکه به فعالیت‌های بازدارندگی نیاز داشته باشد به راه حل‌های ریشه‌ای نیاز دارد.  

وی در این نشست که با عنوان «دیپلماسی و بازدارندگی» برگزار شد، به این نکته اشاره کرد که منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بر اثر درگیری‌ها و بحران‌های فراوان که بر ابعاد زندگی تاثیرات منفی گذاشته، آسیب دیده است.    

صفدی خاطرنشان کرد که بازدارندگی ممکن است به معنای تعامل با راه حل‌های کوتاه مدت باشد، اما [ برای ثبات و امنیت خاورمیانه ] باید از طریق دیپلماسی کاربردی به سمت راه حل‌های بلندمدت حرکت کنیم. 

وزیر امور خارجه اردن افزود: باید زمینه‌هایی که در آن‌ها کار می‌کنیم را مشخص کنیم تا بتوانیم بر درگیری‌ها و اختلاف‌ها فائق آییم.  

وی درباره پرونده فلسطین و رژیم اسرائیل نیز بر اهمیت تشویق راه حل دو کشور تاکید کرد. 

کنفرانس امنیت منطقه‌ای (گفت و گوی منامه) از دیروز جمعه با حضور شماری از مقامات سیاسی و امنیتی کشورها در منامه پایتخت بحرین آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.


ت ت
کدخبر: 49764 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها