ناتو رزمایش بزرگ خود را آغاز کرد

رزمایش بین المللی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لتونی واقع در منطقه بالتیک آغاز شد.

ناتو رزمایش بزرگ خود را آغاز کرد

به گزارش منیبان؛ به نقل از ریانووستی، روابط عمومی وزارت دفاع لتونی در بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش بین المللی ناتو با عنوان «وینتر شیلد ۲۰۲۱ » روز دوشنبه در لتونی آغاز شد و تا ۴ دسامبر (۱۳ آذر ماه)  ادامه خواهد داشت. 

 در این رزمایش، یک تیپ زرهی نیروی زمینی لتونی به همراه واحدی از شبه نظامیان داوطلب این کشور موسوم به زمسارگی، چند واحد نظامی لیتوانی و نیز نظامیان آمریکایی و چندین کشور اروپایی شرکت دارند.  

 واحدهای شرکت کننده در این رزمایش، با توپ های سیار، خمپاره انداز، راکت های ضد تانک و نیز تیربار و سلاح های سبک به سوی اهداف دشمن فرضی تیراندازی خواهند کرد و چندین فروند هواپیما و بالگرد نیز واحدهای زمینی را پشتیبانی می کند. 

 از سال ۲۰۱۶ تاکنون با تصمیم ناتو، چهار گردان نیروهای این پیمان در کشورهای لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان (یک گردان برای هر کشور) مستقر شده است و این واحدهای نظامی در دفاع از کشورهای میزبان، به دفاع از آن در برابر تهدیدهای خارجی می پردازند.

در سال های اخیر روابط روسیه و ناتو پرتنش شده است و پیمان آتلانتیک شمالی و مسکو یکدیگر را به تشنج آفرینی متهم می کنند.

رزمایش های ناتو در منطقه بالتیک اکثرا با سناریوهای ضدروسی برگزار می شود و روسیه نیز در مناطق غربی خود و نیز با همکاری بلاروس رزمایش های مشترک برای آمادگی دفع تهدیدهای ناشی از حضور نظامی ناتو برگزار می کند.


ت ت
کدخبر: 50076 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها