تشدید ناآرامی ها و مخالفت با محدودیت های کرونا در قلمرو فرامرزی فرانسه

اعتراضات در مجمع الجزایر گوادلوپ قلمرو فرا دریایی فرانسه در مخالفت با اقدامات دولت پاریس برای محدودیت های کرونایی بالا گرفته و مخالفان امروز سه شنبه با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

تشدید ناآرامی ها و مخالفت با محدودیت های کرونا در قلمرو فرامرزی فرانسه

به گزارش منیبان؛ از یاهو نیوز، شماری از مردم در جزیره گوادلوپ با آتش زدن تایرهای خودرو و بستن خیابان با محدودیت های کرونایی و  واکسیناسیون اجباری مخالفت کردند.   

درامد اصلی مردم گوادلوپ از گردشگری است و محدودیت های کرونایی که دولت فرانسه اعمال کرده، موجب کاهش سفر گردشگران پولدار شده و این امر برای مردم منطقه مشکلات اقتصادی بسیاری را در پی داشته است.

"جرالد دارونین" وزیر کشور فرانسه به رادیو فرانس اینتر گفت: نا آرامی ها بیش از یک هفته در گوادلوپ ادامه دارد، وضعیت هنوز عادی نیست و برقراری نظم عمومی پیش شرط هر گفت وگویی است.

به گفته مقامات قضایی، در جریان اعتراضات در باسه تره شهر اصلی گوادلوپ حدود ۹۰ نفر دستگیر شده اندو معترضان به سمت پلیس مواد آتش زا پرتاب کردند.

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در مورد اعتراضات مناطق برون مرزی فرانسه گفت که دولت تسلیم دروغ‌ها، تحریف اطلاعات و بهره‌برداری برخی افراد از این وضعیت بحرانی نخواهد شد.

ناآرامی ها و اعتراض ها در حالی رخ می دهد که قرار است سومین و آخرین همه پرسی در قلمرو اقیانوس آرام در کالدونیای جدید در اواخر این ماه برگزار شود که در این همه پرسی مردم می توانند به استقلال مناطق خود رای دهند.

به گزارش یورو نیوز، گوادلوپ که در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد یکی از پنج جزیره ای است که به‌نوعی استان فرادریایی فرانسه محسوب می شود. جزیره مارتینیک، رئونیون،  مایوت و گویان دیگر شهرستان های فرادریایی فرانسه را تشکیل می دهند.   و در این جزایر که در دو قاره آفریقا و آمریکا قرار دارد، مردم با تبعیض ها ی زیادی روبه رو هستند.

اغلب ساکنان گوادلوپ همچون دیگر جزیره های فرادریایی فرانسه را سیاهپوستان تشکیل می دهند. سیاهپوستانی که نسل‌های بجای مانده از دوران برده داری سیستماتیک رژیم‌های گذشته فرانسه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هستند.

مجمع‌الجزایر گوادلوپ برای اولین بار توسط کریستوف کلمب در سال ۱۴۹۳ میلادی کشف شد و آن را کاروکرا (Karukera) یا " جزیرهٔ آبهای زیبا " نامیدند.

در سال ۱۶۳۵ گوادلوپ توسط فرانسویان تسخیر شد. مدتی نیز بریتانیا بر آن تسلط داشت؛ ولی از سال ۱۹۴۶ مجمع‌الجزایر گوادلوپ به صورت یکی از شهرستان‌های فرادریایی فرانسه درآمد.

ت ت
کدخبر: 50346 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها