آمریکا به تاثیرتحریمهای ظالمانه خود بر درد و رنج مردم اعتراف کرد!

وزارت خزانه داری آمریکا به درد و رنج مردم سوریه بر اثر تحریم های یکجانبه ظالمانه خود بطور تلویحی اعتراف و اعلام کرد قوانین تحریم سوریه را اصلاح کرده است تا مجوز سازمان های غیردولتی برای مشارکت در معاملات و فعالیت های خاص را در سوریه گسترش دهد.

آمریکا به تاثیرتحریمهای ظالمانه خود بر درد و رنج مردم اعتراف کرد!

به گزارش منیبان؛ وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، قوانین تحریم سوریه را اصلاح کرد تا مجوز سازمان های غیردولتی برای مشارکت در معاملات و فعالیت های خاص در سوریه را  گسترش دهد.

در این بیانیه آمده است که این اقدام - که بر اساس معافیت‌های بشردوستانه، استثناها و مجوزهای  دولت آمریکا در برنامه تحریم‌های سوریه است – به تداوم ارائه کمک‌های بشردوستانه، از جمله برخی فعالیت‌های بازسازی زودهنگام که به نفع مردم سوریه است، کمک می‌کند.

در این بیانیه اذعان شده است بررسی تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری لزوم بازنگری مستمر اختیارات موجود جهت تسهیل فعالیت‌های بشردوستانه مشروع را نشان داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا امده است که به عنوان بخشی از این تعهد، اداره کنترل دارایی های خارجی مجوز عمومی سازمان غیر دولتی  را اصلاح کرد. مجوز عمومی  اصلاح شده به سازمان های غیر دولتی اجازه می دهد تا در معاملات و فعالیت های زیر در حمایت از برخی فعالیت های غیرانتفاعی در سوریه شرکت کنند: سرمایه گذاری جدید در سوریه، خرید فرآورده های نفتی پالایش شده با منشاء سوریه برای استفاده در سوریه؛ و برخی معاملات با دولت سوریه.

بر اساس این بیانیه، این معاملات و فعالیت‌های جدید فقط برای حمایت از فعالیت‌های غیرانتفاعی مجاز هستند که قبلاً تحت مجوز عمومی مجاز شمرده شده اند. از جمله این فعالیت ها می توان به پروژه‌های بشردوستانه که نیازهای اساسی انسان را برآورده می‌کنند، ایجاد دموکراسی، پروژه‌های حمایت از آموزش، پروژه‌های توسعه غیرتجاری که مستقیماً به مردم سوریه سود می رسانند و فعالیت هایی برای حفاظت از اماکن میراث فرهنگی اشاره کرد.

همچنین مجوزرهای عمومی  سازمان غیر دولتی به موسسات مالی این اختیار را می دهد که در حمایت از فعالیت ها و معاملات بالا وجوه مورد نیاز را منتقل کنند.

آندریا ام. گاکی رییس اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: دولت آمریکا گسترش دسترسی بشردوستانه در سراسر سوریه را برای کاهش درد و رنج مردم سوریه را که همچنان با درگیری های مسلحانه، ناامنی غذایی و همه گیری کووید-۱۹ مواجه هستند، در اولویت قرار داده است.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد که واشنگتن  متعهد به رسیدن کمک های بشردوستانه جامعه بین المللی به غیرنظامیان سوری است.


ت ت
کدخبر: 50568 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها