در اردن؛

این توافق بر باد رفت!/ مردم به خیابان ریختند

بیش از دو هزار شهروند اردنی امروز و بعداز اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی اعتراضی در مرکز امان پایتخت این کشور، با هرگونه توافق همکاری مشترک با رژیم صهیونیستی از جمله در زمینه انرژی و آب مخالفت کردند.

این توافق بر باد رفت!/ مردم به خیابان ریختند

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه المنار لبنان، این راهپیمایی اعتراضی بعداز فراخوان جنبش مردمی برای تغییر و مجمع ملی برای مقاومت در برابر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از مقابل مسجد جامع حسینی آغاز شد.

اردنی ها همچنین با ادامه دستکاری در قانون اساسی این کشور مخالفت و تاکید کردند که همه توافق ها با دشمن صهیونیستی مانند توافقنامه وادی عربه ، توافقنامه گاز و توافق اخیر در زمینه انرژی و آب که بتازگی در امارات امضا شده است، باید لغو شوند.

توافق وادی عرب همان معاهده سازشی است که بین اردن و رژیم صهیونیستی در ۲۶ ماه اکتبر سال ۱۹۹۴ میلادی بین دو طرف در صحرای عربه واقع بین اردن و فلسطین اشغالی امضا شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی سرداده و تاکید کردند که خواستار عزت و آزادی هستند.

حدود ۷۰ نماینده پارلمان اردن هم چهارشنبه گذشته خواستار تشکیل جلسه اضطراری و فوری مجلس نمایندگان این کشور برای بررسی توافقی شدند که روز دوشنبه گذشته در دبی بین اردن و رژیم صهیونیستی امضا شده است.

دبیرکل حزب جبهه عمل اسلامی اردن هم در حاشیه این تظاهرات در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرده است که « این توافقنامه ننگین، خیانت و واگذاری مقدرات مردم اردن بدست صهیونیست ها و ما هرگز آن را قبول نمی کنیم.

مراد العضایله می افزاید: این توافقنامه ستم و ظلم به مردم اردن و خون شهدا است و اردنی ها هرگز آن را نمی پذیرند

نمایندگان و نیروهای مخالف در اردن هم معتقدند که اصلاحات اخیر در قانون اساسی به گسترش اختیارات پادشاه این کشور منجر می شود.

« موسی المعایطه» وزیر امور سیاسی و پارلمانی اردن دو هفته قبل اعلام کرد که براساس اصلاحات جدید شورای امنیت ملی به ریاست پادشاه و با عضویت نخست وزیر، وزیران دفاع، خارجه و کشور، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت، رئیس ستاد مشترک ارتش و دو عضو دیگر با انتخاب پادشاه تشکیل خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 50799 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها