روسیه در شرایط بحرانی قرار گفت!/ زنگ هشدار در مسکو به صدا درآمد

مرکز هواشناسی روسیه نسبت به وقوع تغییرات محسوس آب و هوایی و ناهمگونی زمستان امسال در بخش اروپایی این کشور هشدار داد، به این معنی که هم یخبندان شدید و هم گرم شدن غیرمعمول رخ دهد.

روسیه در شرایط بحرانی قرار گفت!/ زنگ هشدار در مسکو به صدا درآمد

به گزارش منیبان، رومن ویلفاند مدیر علمی مرکز هواشناسی روسیه روز دوشنبه به رسانه ها گفت: ساکنان بخش اروپایی روسیه در زمستان پیش رو «نوسان دما» را انتظار خواهند داشت. بنابراین هم یخبندان منهای ۲۰ درجه و هم افزایش دمای قابل توجه رخ خواهد داد.

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به افزایش دمای جهانی، تغییرات شرایط آب و هوایی در زمستان امسال در بخش اروپایی روسیه زیاد باشد، یعنی هم یخبندان قابل توجه و هم گرم شدن غیرمعمول رخ دهد.

به گفته ویلفاند، این نوسانات دما با «گرم شدن آب و هوا» مرتبط است.

پیشتر یوگنی «تیشکوتس»، کارشناس برجسته مرکز هواشناسی فوبوس روسیه گفته بود که زمستان برفی با ارتفاع پوشش ۱۰-۱۵ سانتی متر در آغاز و ۳۰-۳۵ سانتی متر در پایان فصل در انتظار مسکوئی هاست.

وی خاطرنشان کرد: هم زمان در بقیه مناطق روسیه سناریوی گرمتر شدن رخ می دهد. بنابراین، در بخش آسیایی این کشور (به ویژه در سیبری شرقی)، طبق پیش بینی هواشناسان «فوبوس» زمستان ۲ تا ۴ درجه و در یاکوتیا ۵ تا ۷ درجه گرمتر از حد معمول خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 51271 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها