روسیه مخالفت کامل خود را اعلام کرد!

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه از مخالفت کشورش با کاهش تولید نفت در بازار جهانی خبر داد.

روسیه مخالفت کامل خود را اعلام کرد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از تاس، نوواک که مسئول امور نفت و انرژی در دولت روسیه است، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: روسیه در زمان حاضر هیچ ضرورتی برای اتخاذ تدابیر فوری در بازار جهانی نفت باتوجه به شیوع سویه جدید کرونا (اومیکرون) نمی بیند.

وی افزود: شرکای روسیه در اوپک پلاس هم از روسیه درخواست برای اتخاذ تدابیر در بازار جهانی نفت نکرده اند. 

سناتور ولادیمیر کروگلی از پزشکان برجسته روس اعلام کرد که سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در روسیه هم شیوع یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، کروگلی عضو شورای فدراسیون روسیه روز یکشنبه گفت: سویه آفریقایی کرونا به نام اومیکرون در روسیه هم شیوع یافته است و به احتمال زیاد گردشگران روس که به مصر سفر کرده بودند، این ویروس را با خود به روسیه آورده اند.

 این اظهارات پزشک روسی در حالی بیان شد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه دست اندرکار مبارزه با بیماریهای واگیر، همه گیری سویه اومیکرون در روسیه را تایید نکرد. 

به گزارش رسانه ها، در شماری از کشورها ازجمله کشورهای افریقایی و اروپایی سویه اومیکرون شیوع یافته است. 

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه ضرورتی برای اتخاذ تدابیر فوری در بازار جهانی نفت وجود ندارد، اظهار داشت: لزومی برای اتخاذ تصمیمات فوری وجود ندارد.وضعیت باید به دقت بررسی شود.

نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس برای بررسی وضعیت بازار جهانی نفت روز ۲ ماه دسامبر (روز پنجشنبه) برگزار خواهد شد. 

روسیه از تولیدکنندگان عمده نفت در بازار جهانی است و روزانه بیش از ۱۱ میلیون نفت تولید می کنند که بیش از نیمی از تولید نفت خود را به صورت نفت خام یا فرآورده های نفتی به کشورهای دیگر صادر می کند. 

به گزارش ایرنا، قیمت نفت در حالی به ۷۵ دلار در هر بشکه رسیده که به دلیل شیوع کرونا و توقف فعالیت های اقتصادی در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت ها به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده بود.

پس از آن اعضای اوپک با همراهی ۱۰ تولید کننده نفت غیر اوپکی توافق کردند ۹.۷ میلیون بشکه نفت از تولید خود را از بازار خارج کنند و با بهبود شرایط این کاهش تولید به بازار باز گردد.


ت ت
کدخبر: 51274 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها