مرکل حمایت قاطع خود را اعلام کرد!

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه ضمن حمایت از آغاز مذاکرات برای یک توافق بین المللی الزام آور در زمینه جلوگیری از همه گیری ها، اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت به تامین منابع مالی قابل اعتماد با کمک های بیشتری از سوی کشورهای عضو نیاز دارد.

مرکل حمایت قاطع خود را اعلام کرد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات های غربی گفتند مرکل که در نشست وزرای بهداشت در آغاز اجلاس ویژه سازمان جهانی بهداشت پس از دستیابی ۱۹۴ کشور عضو به اجماع آزمایشی برای مذاکره در مورد توافقی آتی در زمینه جلوگیری از همه گیری ها سخن می گفت، سعی داشت شکاف بین طرف های تحت رهبری ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را پر کند.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در این مذاکرات سه روزه که انتظار می رود روز چهارشنبه با تصویب پیش نویس قطعنامه آغاز مذاکرات به کار خود پایان دهد، گفت: همانطور که ما مذاکره می کنیم، جامعه جهانی با تهدید یک گونه جدید و با قابلیت انتقال بالای کووید – ۱۹، اومیکرون، روبه رو است.

سازمان جهانی بهداشت امروز احتمال داد که سویه اومیکرون در سراسر جهان گسترش یافته و خطر بسیار زیادی داشته باشد. این سازمان خطاب به ۱۹۴ کشور عضو تاکید کرد که این سویه ویروس کرونا ممکن است در برخی از مناطق «پیامدهای شدیدی» در پی داشته باشد.

در توصیه فنی این سازمان از کشورهای عضو خواسته شده است تا واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار را شتاب داده و اطمینان یابند که برنامه‌های لازم برای تخفیف آثار همه‌گیری و حفظ خدمات اساسی بهداشتی اتخاذ شده باشد.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، ظهور سویه اومیکرون حاصل رویکرد بی عدالتی و نابرابری در توزیع واکسن کرونا در سطح جهان و احتکار واکسن از سوی برخی کشورهای ثروتمند است، درحالی که بسیاری از کشورهای فقیر و کم برخوردار از کمبود واکسن کرونا رنج می برند، بسیاری از کشورهای ثروتمند کارزار «دز سوم» واکسن کرونا را کلید زده و یا حتی مازاد واکسن های خود را به دور ریخته اند!  

در حالی که سازمان ملل و بسیاری از نهادهای حقوق بشری بارها کشورهای ثروتمند را به احتکار واکسن کرونا متهم کرده اند،  حال ظهور سویه بسیار خطرناک اومیکرون مهر تاییدی بر این باور است که با نادیده گرفتن کشورهای فقیر، عملاً شیوع کرونا به اتمام نخواهد رسید و حتی ممکن است به قیمت تضییع تلاش های صورت گرفته در جهت حصول ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون تمام شود، کما اینکه این گونه جدید درحال حاضر در قاره سبز در حال چرخش است.

 سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد.

ت ت
کدخبر: 51315 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها