روزنامه پاکستانی؛

بایدن نباید این فرصت را از دست بدهد

روزنامه پاکستانی «داون» تداوم سیاست‌های تهاجمی کاخ سفید در منطقه را مغایر با ادعای آمریکا برای تعامل با ایران دانست و از رییس جدید کاخ سفید خواست تا با اجتناب از رویکرد تقابل، فرصت بهبود روابط با تهران را از دست ندهد.

بایدن نباید این فرصت را از دست بدهد

به گزارش منیبان؛ روزنامه انگلیسی زبان داون روز دوشنبه در سرمقاله خود با عنوان «حمله آمریکا به سوریه» نوشت: اگر آمریکا برای حل مسائل خود با ایران جدی است، تهاجم موشکی مانند حمله اخیر به مواضع سوریه راهکار خوبی نیست، درحالی که این اولین تهاجم آمریکا در خارج از این کشور در زمان ریاست جمهوری جو بایدن به حساب می‌آید.

در این سرمقاله آمده است: آمریکا این حمله را یک پیام خوانده درحالی که دمشق آن را یک تجاوز آمریکایی قلمداد کرده است.

روزنامه داون نوشت: خویشتنداری از جانب هر دو طرف لازم است و باید ازهرگونه تشدید تنش‌ها جلوگیری شود.

این روزنامه انگلیسی زبان با اشاره به سیاست فشار حداکثری دولت سابق آمریکا به ریاست ترامپ علیه ایران و اقدامات متقابل تهران برای پاسخ به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام، افزود: ایران خواستار لغو تمامی تحریم‌های آمریکا و سپس پیوستن مجدد این کشور به توافق هسته‌ای است، بنابراین رییس جدید کاخ سفید می‌تواند با اجتناب از رویکرد مقابله جویانه در برابر ایران، فرصت بازگشت به توافق و بهبود روابط دو کشور را فراهم کند.

این روزنامه پاکستانی اضافه کرد: آمریکا با اعلام اینکه تحریم‌ها لغو خواهد شد، می‌تواند سیگنال مثبتی به ایران ارسال کند.

ایران از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف‌های اروپایی برجام طی چند مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است در صورت برگشت آمریکا به اجرای تعهدات خود و لغو تحریم‌ها به برجام بازخواهد گشت.

ت ت
کدخبر: 5134 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها