عضو فراکسیون زنان مجلس دهم:

طرح حمایت از جمعیت به نوعی وضع قانون برای حریم خصوصی مردم قلمداد می‌شود/ صحبتی درباره دغدغه‌های زنان و دختران نشنیدم

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم می‌گوید: طرح‌هایی نظیر طرح حمایت از جمعیت به نوعی وضع قانون برای حریم خصوصی مردم قلمداد می‌شود.

طرح حمایت از جمعیت به نوعی وضع قانون برای حریم خصوصی مردم قلمداد می‌شود/ صحبتی درباره دغدغه‌های زنان و دختران نشنیدم
پیشنهاد ویژه

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون زنان مجلس دهم، در ارزیابی عملکرد فراکسیون مذکور در مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: نگاهی به عملکرد فراکسیون زنان مجلس یازدهم حاوی این نکته است که به نظر می‌رسد تاکنون نه تنها فراکسیون زنان بلکه کلیت مجلس نشان دادند، بیشتر افزایش جمعیت و مواردی از این قبیل برای آنها اهمیت دارد. البته بنده گزارشی در خصوص عملکرد فراکسیون زنان مجلس فعلی را مشاهده نکرده و نشنیدم شاید هم این گزارش ارائه شده باشد و‌ بنده مشاهده نکردم.

او افزود: بر همین اساس در خصوص عملکرد فراکسیون زنان مجلس یازدهم اظهارنظری ندارم چرا که نمی‌خواهم نظری به دور از واقعیت بدهم، البته آنها در مورد  اعضای فراکسیون در مجلس دهم گفتند فراکسیون زنان مجلس دهم از خود حتی یک صفحه هم جا نگذاشتند در حالی که این فراکسیون در مجلس دهم چهار کتاب دارد، دو کتاب را بنده با محوریت عملکرد فراکسیون از سال اول و دوم، نوشتم و سال‌های بعدی را اولاد قباد در دو کتاب نوشت. در حقیقت در این کتاب‌ها اقدامات فراکسیون زنان مجلس دهم در هر سال به همراه مستندات منتشر شده است.

سلحشوری با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد تاکنون عملکردی از فراکسیون زنان مجلس یازدهم منتشر نشده است، تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از یک سال و نیم از عمر مجلس دهم می‌گذرد، موردی از عملکرد فراکسیون زنان مجلس یازدهم منعکس نشده است. البته فراکسیون زنان مجلس دهم همیشه در گفتگوهای خبری و  طی مصاحبه با رسانه‌ها از عملکرد خود می‌گفت و اطلاعات را به مردم می‌داد. بر همین اساس به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که با گذشت یک سال و نیم از عمر مجلس یازدهم موردی در خصوص عملکرد فراکسیون زنان مشاهده نمی‌شود، مربوط به نوع رابطه آنها با رسانه‌ها است.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم ادامه داد: در مجموع اعضای فعلی فراکسیون زنان اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند لذا افکار عمومی حتی اطلاع ندارد که این فراکسیون به دنبال چه چیزی است. به عنوان مثال انسیه خزعلی همواره گفتگو می‌کند و از اهداف معاونت زنان می‌گوید اما اعضای فراکسیون زنان مجلس یازدهم به این صورت نیستند و ظاهرا از مصاحبه کردن امتناع می‌کنند.

سلحشوری در رابطه با طرح حمایت از جمعیت اظهار کرد: البته یکی از اقدامات فراکسیون زنان مجلس یازدهم، طرح حمایت از جمعیت است که این طرح از مجلس قبل مطرح بوده، البته طرح حمایت از جمعیت به دلیل اینکه در حوزه خصوصی افراد نفوذ می‌کرد، مسکوت مانده بود و نهایتا در کمیسیون فرهنگی به سرانجام رسید. واقعیت امر این است طرح‌هایی نظیر طرح حمایت از جمعیت به نوعی وضع قانون برای حریم خصوصی مردم قلمداد می‌شود.

او ادامه داد: در مجموع به نظر می‌رسد که فراکسیون زنان مجلس یازدهم نیاز به همکاری بیشتر با رسانه‌ها دارد و اولویت‎های خود را، حتی آن مواردی که با اولویت‌های مردم همخوانی ندارد را اظهار کند. فراکسیون زنان مجلس فعلی در مواقعی که اتفاقاتی برای زنان رخ می‌دهد و نیاز به واکنش مجلس است باید اقدام انجام دهد و اظهارنظر کند.

نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: به عنوان مثال فراکسیون زنان مجلس دهم از همان ابتدا به دنبال مواردی نظیر کودک‌ همسری، تابعیت، عدالت جنسیتی و مواردی از این قبیل بودند و این موارد در برنامه ششم توسعه درج شدند. نکته حائز اهمیت این است که اعضای فراکسیون زنان در رسانه‌ها بسیار در مورد این موضوعات گفتگو می‌کردند.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم در مورد اهمیت در نظر گرفتن مسائل زنان در برنامه هفتم توسعه متذکر شد: اما در برنامه هفتم توسعه حداقل بنده نشنیدم که اقدامات مهمی در آن در مورد زنان در نظر گرفته شود. تاکنون صحبت‌های افرادی نظیر چنارانی و فلاحی را شنیدم و مابقی غیر از اظهار نظرات عجیبی که داشتند، صحبتی از آنها مبنی بر رفع مشکلات و دغدغه‌های زنان و دختران نشنیدم.

سلحشوری همچنین متذکر شد: فراکسیون زنان مجلس خود را درگیر رسانه‌ها نمی‌کند البته ممکن است به این نتیجه رسیده باشند که، درگیر رسانه نمی‌شوند و کار خود را انجام می‌دهند اما نکته قابل توجه این است که در نهایت باید اقدامات آنها انعکاس رسانه‌ای داشته باشد اگرچه آنها بر خلاف فراکسیون زنان مجلس دهم، رسانه ملی را هم دارند.

او با اشاره به اینکه نماینده‌های مجلس فعلی، نمایندگی قشر حداقلی را برعهده دارند، گفت: در حقیقت به نظر می‌رسد اعضای فراکسیون زنان مجلس یازدهم همانطور که نمایندگی قشر اقلیت را برعهده دارند، مطالباتشان هم برگرفته از همان قشر اقلیت و همان 10 تا 15 درصدی هستند، بنابراین دغدغه‌های قشر اکثریت زنان نادیده گرفته می‌شود.

سلحشوری در واکنش به اینکه به عقیده بسیاری در حال حاضر در مجلس یازدهم حاشیه بر متن غلبه کرده است، خاطرنشان کرد: در حقیقت دغدغه‌ها متفاوت هستند و برگرفته از نوع نگاه و رویکرد افراد است. البته به تازگی شنیدم که بعضی گفتند وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا کرده است بنابراین برای آنها مشکلی به نام معیشت مردم و اعتراضات مردم وجود ندارد و یا اگر وجود دارد بلافاصله به بیگانگان نسبت داده می‌شود.

او در پایان یادآور شد: در حقیقت برای نمایندگان مجلس یازدهم مواردی مانند وضعیت معیشتی مردم و اعتراضات، مسئله‌ای نیست. به عبارت دیگر آنها به دنبال این هستند که با جرم‌انگاری امور خود را پیش ببرند کما اینکه از همین طریق به حریم خصوصی ورود پیدا می‌کنند و مجازات، جریمه و یا زندان در نظر می‌گیرند.


ت ت
کدخبر: 52639 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها