دیدار رئیس پارلمان عراق با مقامات اقلیم کردستان

منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی رئیس حزب پیشرو و رئیس پارلمان منحل شده عراق با رهبران اقلیم کردستان این کشور درباره مشارکت سنی ها و کردها در دولت آتی این کشور خبر دادند.

دیدار رئیس پارلمان عراق با مقامات اقلیم کردستان

به گزارش منیبان از شبکه خبری المیادین، محمد الحلبوسی، رئیس حزب پیشرو و رئیس پارلمان منحل شده عراق با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم، مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم و مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر الحلبوسی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که الحلبوسی و رهبران اقلیم کردستان عراق موضوع مشارکت کردها و سنی‌ها در دولت آتی کشورشان را بررسی کردند.

طبق این بیانیه، حاضران در این دیدارها درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق، تشکیل کابینه جدید این کشور و مسائل مورد اختلاف و قضایای حل نشده میان اربیل و بغداد و سایر مسائل مورد توجه خود رایزنی کردند.

الحلبوسی و رهبران اقلیم کردستان عراق همچنین بر اهمیت همکاری و تفاهم مشترک بین نیروها و جریانات عراقی با هدف فراهم شدن امکان برداشتن گام‌های مهم در روند سیاسی و تشکیل یک کابینه فراگیر از همه جریانات و گروه‌های عراقی با هدف جامعه عمل پوشاندن به خواسته‌های شهروندان در زمینه تأمین امنیت، ثبات و خدمات رسانی و ایجاد زندگی بهتری برای آنها تأکید کردند.

حزب پیشرو به رهبری الحلبوسی در انتخابات پارلمانی اخیر عراق با کسب ۳۷ کرسی پس از جریان صدر در جایگاه دوم قرار گرفت.

ت ت
کدخبر: 52815 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها