سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

تلاش ها برای پایان دادن به درگیری در سوریه باید مضاعف شود

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: برای جلوگیری از رنج بیشتر مردم سوریه و آثار منفی درگیری این کشور بر صلح و امنیت منطقه ای، باید تلاشها برای پایان دادن به آن مضاعف شود.

تلاش ها برای پایان دادن به درگیری در سوریه باید مضاعف شود

به گزارش منیبان، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: البته اینگونه اقدامات باید مبتنی بر احترام کامل به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، خروج تمام نیروهای ناخوانده و اشغالگر از تمام نقاط این کشور و همچنین مبارزه مؤثر با گروههای تروریستی در آن باشد.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: بسیاری از تروریست های مستقر در سوریه باید به خاطر استفاده از عوامل شیمیایی در جریان درگیری این کشور محاکمه شوند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ما بار دیگر حمایت کامل خود را از تحقق اهداف کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی از طریق اجرای کامل، مؤثر و غیر تبعیض آمیز آن اعلام می کنیم و قویاً خواستار جهانشمولی این معاهده هستیم.

تخت روانچی اظهار داشت: در این راستا، ایران معتقد است باید رژیم اسرائیل مجبور شود بدون هیچ پیش شرط یا تأخیر بیشتر به این کنوانسیون بپیوندد.

 سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر اهمیت تقویت اقتدار کنوانسیون و فعالیت مستقل، بیطرفانه و حرفه ای سازمان منع سلاحهای شیمیائی تأکید می کند و خواستار پایان دادن به استفاده ابزاری برخی کشورها از این سازمان است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: ایران از تلاشهای قابل توجه دولت سوریه در اجرای تعهداتش بر اساس کنوانسیون از جمله تخریب کامل تمامی ۲۷ تأسیسات تولید سلاح شیمیایی خود، تقدیر می کند و امیدوار است دیدار آینده مدیر کل سازمان منع سلاحهای شیمیائی و وزیر امور خارجه سوریه به حل مسائل باقیمانده منجر شود.


ت ت
کدخبر: 52987 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها