ژاپن و آمریکا توافق کردند

وزیران امور خارجه ژاپن و آمریکا توافق کردند که در بحبوحه محیط امنیتی دشوارتر منطقه‌ای، اتحاد دو کشور را تقویت نمایند.

ژاپن و آمریکا توافق کردند

به گزارش منیبان از رویترز ، "یوشیمازا هایاشی" وزیر خارجه ژاپن و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه گروه هفت در شهر لیورپول انگلیس با یکدیگر دیدار گفت و گو کردند.

یک مقام ژاپنی در جلسه‌ای با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: وزیران امور خارجه (ژاپن و آمریکا) با توجه به محیط امنیتی منطقه‌ای با دشواری فزاینده، موافقت کردند که ضروری است بازدارندگی و قابلیت‌های پاسخ موجود در اتحاد ژاپن – آمریکا را تقویت نمایند.

بر اساس این گزارش، در مواجهه با تقویت توان نظامی چین و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه اعلام کرده بود که قصد دارد موقعیت دفاعی ژاپن را بطور بنیادی تقویت نماید و خاطرنشان کرد که ژاپن این کار را از طریق بررسی راهکارهایی از جمله کسب توانایی حمله به پایگاه‌های دشمن انجام خواهد داد.

این مقام ژاپنی خاطرنشان کرد که وزیران خارجه ژاپن و آمریکا درباره تحریم بازی های المپیک زمستانی پکن بحثی نکردند.

پیشتر در هفته جاری، کانادا در کنار استرالیا، انگلیس و آمریکا اعلام کرد که مقامات ارشد را به این بازی‌ها اعزام نخواهد کرد. این کشورها علت این اقدام را نگرانی‌های دیرینه درباره کارنامه حقوق بشری چین اعلام کردند. ژاپن هنوز موضع خود را در این خصوص روشن نکرده است.

روزنامه یومیوری شیمبون روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات ارشد ژاپنی هم احتمالا برای مسابقات المپیک زمستانی به پکن نخواهند رفت.


ت ت
کدخبر: 53572 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها