عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: در حال حاضر اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند و تا زمانی که فضای انتخاباتی رونقی پیدا نکند، در مورد آن صحبتی نمی‌شود.

اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره سرانجام رایزنی‌ها در خصوص پارلمان اصلاحات به خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: وضعیت پارلمان پیشنهادی اصلاحات تا این تاریخ به فرجام روشنی نرسیده و اتفاق خاصی نسبت به تعیین تکلیف آن صورت نگرفته است. متاسفانه اصلاح‌طلبان در فرصت‌های موسّعی که در اختیار دارند کمتر رو به سوی تکالیف سیاسی خود در زمان موجه می‎آورند. نوعاً در دقایق نود انتخاباتی، تحرک و جنب و جوشی پیدا می‌کنند و مناسک سیاسی را بقدر اکل میته انجام می‌دهند.

او افزود: در حقیقت قاطبه دوستان اصلاح‌طلب ما در شرایط و زمان مناسب تحمل مشقات عمل سیاسی را به دوش نمی‌کشند و زحمت به خود روا نمی‌دارند. در مورد پارلمان اصلاحات دوستان طرحی القاء کردند و بعد هم از کنار آن عبور کردند.

این چهره اصلاح‌طلب در رابطه با برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند و تا زمانی که فضای انتخاباتی رونقی پیدا نکند، در مورد آن صحبتی نمی‌شود. تا زمانی که درحوزه زیرساخت‌های امر سیاست، توسط ارکان اصلی احزاب اصلاحات سنگی بر سنگی گذاشته نشود و مقدمات به صورت اصولی تمهید نشود و چهره‌های شاخص تن به زیر بار مسئولیت ملی و مردمی ندهند، درعرصه توفیق گامی از گامی برداشته نخواهد شد.

عطریانفر در واکنش به سوالی در خصوص نقش نهاد اجماع‌ساز در انتخابات مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: نهاد اجماع‌ساز کارکرد انتخاباتی داشت، به این معنی که قرار بود در بازه زمانی انتخابات نقش مؤثری را ایفا کند که به باور من موفق نبود و به صورت حداقلی مسئولیتش را انجام داد و بعد از آن هم به نظر می‌رسد ماموریتی برعهده ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار بر فعالیت جدی باشد، در انتخابات بعدی باید مقدمات، فرآیند و سازوکارهای مربوط به آن تدارک دیده شود. نمی‌شود براساس فرمت‌های گذشته اقدام مناسب و موجهی کرد.

عطریانفر در واکنش به اینکه اخیراً به نقل از دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفته شده که خاتمی نقش تشریفاتی دارد، یادآور شد: آنچه که می‌گویید شایعه و کذب محض است و صحت ندارد. چنین عبارتی از طرف هیچ عنصری از حزب کارگزاران مطرح نشده است. نقش خاتمی بسیار مهم است و تنها دغدغه‌ای که در مورد او وجود دارد این است که نسبت به گذشته باید با احساس مسئولیت بیشتری و به تناسب شرایط جدید، ایفای نقش کند و حضور جدی‌تری در میدان داشته باشد که از برکت حضور او بتوان فعالیت‌های مشترک جبهه اصلاحات را سروسامان داد.

ت ت
کدخبر: 53610 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها