وزیر امور خارجه:

وزارت امور خارجه در ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور، دفتر دارد/ تجارت خارجی به ویژه در نقاط مرزی، در طراز ایران نیست

رئیس دستگاه دیپلماسی، بیان کرد که وزارت امور خارجه در ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور، دفتر دارد که در گذشته شرح وظایف آن‌ها بیشتر به امور کنسولی اختصاص داشت اما اکنون رویکرد غالب وزارت امور خارجه و دفاتر آن در استان‌ها اقتصادی است.

وزارت امور خارجه در ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور، دفتر دارد/ تجارت خارجی به ویژه در نقاط مرزی، در طراز ایران نیست

به گزارش منیبان، حسین امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی، بیان کرد که وزارت امور خارجه در ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور، دفتر دارد که در گذشته شرح وظایف آن‌ها بیشتر به امور کنسولی اختصاص داشت اما اکنون رویکرد  غالب وزارت امور خارجه و دفاتر آن در استان‌ها اقتصادی است؛ همانطور که بیش از ۴۰ درصد موضوعات سمینار سفرا کشورهای همسایه به مسائل اقتصادی مربوط شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز تجارت خارجی به ویژه در نقاط مرزی، در طراز جمهوری اسلامی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی نیست، اعلام کرد وزارت امور خارجه در رویکرد دیپلماسی اقتصادی، با تمام ظرفیت آمادگی دارد که به وزارت کشور و استانداران یاری دهد تا موانع را از سر راه بردارند.

در این نشست، روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه و استانداران مرزی، پیشنهادات و نکات مد نظر خود را به تفصیل بیان کردند و در پایان روسای نمایندگی ها در قالب گروههای کاری، به صورت جزئی و مصداقی، مسائل خود را با استانهای هم جوار کشور محل ماموریت مطرح کردند.

 


ت ت
کدخبر: 53761 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها