دادگاه لاهه خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت!

تصمیم دادگاه بین المللی لاهه برای آغاز تحقیقات درباره جنایت های جنگی اسرائیل، خشم مسئولان این رژیم را برانگیخته است.

دادگاه لاهه خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت!

به گزارش منیبان؛ دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی روز گذشته اعلام کرد که کار تحقیقات درباره ادعای جنایت‌های جنگی اسراییل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) توسط این نهاد بین‌المللی، آغاز شد.

فاتو بنسوده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحقیقات مستقل، بی طرفانه و بدون ترس انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: آغاز تحقیقات درباره وضعیت فلسطین را از سوی دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی تائید می‌کنم.

دیوان کیفری بین‌المللی  مستقر در لاهه هلند ماه گذشته اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به پروندۀ وقوع جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی را دارد. به این ترتیب با رای قضات این دیوان و با وجود مخالفت‌های اسرائیل، راه برای انجام تحقیقات بیشتر در موضوع این پرونده هموار شد.

قضات دیوان اعلام کردند که این تصمیم با استناد به آیین نامه‌ها و اسناد بنیادین این نهاد قضایی گرفته شده و به معنای تلاش برای تعیین دولت یا مرزهای قانونی نیست.

براساس رای دادگاه، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین نوار غزه می‌شود. این رأی بعد از آن صادر شد که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

این تصمیم دادگاه لاهه با واکنش شدید و خشم مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

رسانه های فلسطینی روز پنجشنبه اعلام کردند که مسئولان اسرائیل، تصمیم دادگاه کیفری بین المللی لاهه برای تحقیق در جنایت صهیونیست ها درقبال  فلسطینیان را محکوم کرده اند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "روون ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی با رد این اقدام گفته است که این تصمیم محکوم است و ما از شهروندان خود دفاع می کنیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: این یک تصمیم زشت و در راستای یهودی ستیزی است و با فرافکنی جنایت های این رژیم از دادگاه بین المللی درخواست کرد جنایت های جنگی در سوریه را بررسی کند.

 وزیر جنگ این رژیم نیز از ترس محکوم شدن نظامیان صهیونیست به خاطر جناتی در حق فلسطینی ها اعلام کرد که این تصمیم یک جایزه برای تروریسم و گروهای تروریستی است

 بنی گانتس افزود: فلسطینی ها باید بدانند که درگیری میان ما و آن ها فقط از طریق مذاکره قابل حل است.

آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که اجازه نخواهد داد نیروهای ارتش با خطرات قانونی روبرو شوند.

 گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت: تصمیم دادگاه کیفری بین المللی لاهه فقط به افزایش بحران میان ما و فلسطینی ها کمک می کند.

وزیر خارجه آمریکا که همواره رژیم صهیونیستی را فراتر از قانون می داند نیز اعلام کرده است که این دادگاه صلاحیت تحقیق درباره جنایت های اسرائیل را ندارد.


ت ت
کدخبر: 5607 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها