انتقاد شدید روسیه به آمریکا در خصوص مسائل حقوق بشری!

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن گفت: آمریکا با داشتن مسائل و نواقص عمده در عرصه حقوق بشر، حق درس دادن به دیگر کشورها را ندارد.

انتقاد شدید روسیه به آمریکا در خصوص مسائل حقوق بشری!

به گزارش منیبان؛ به نقل از سایت سفارت روسیه در آمریکا، آنتونف روز جمعه با بیان اینکه ایرادهای آمریکا از روسیه در عرصه حقوق بشر را رد می کنیم، اظهار داشت: ایرادهای آمریکا از روسیه را در عرصه حقوق بشر غیرقابل قبول می دانیم هیچکس حق ندارد به ما درس بدهد  که چطور باید زندگی کنیم.  

وی گفت: ما ادعای بی پایه و اساس آمریکا مبنی بر بکارگیری سلاح شیمیایی علیه الکسی ناوالنی (فعال سیاسی روس مخالف دولت روسیه) را رد می کنیم.  

 آنتونف گفت: همه استدلال های ما برای رد این ادعای آمریکا و درخواست برای ارائه شواهد در مورد ادعای مسموم کردن ناوالنی، فقط با اتهام صرف پاسخ داده می شود.  

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا که شواهدی برای اثبات ادعای خود علیه روسیه ارائه نکرده است، تحریم های جدید در مورد روسیه وضع کرد.  

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه ۱۴ سازمان را در پرونده "الکسی ناوالنی" فعال سیاسی روس زندانی در این کشور در فهرست سیاه قرار داده است.

هفت مقام ارشد روس نیز در این رابطه در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند که "الکساندر بورتنیکوف" رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، "سرگئی کرینکو" معاون اول دفتر رئیس جمهوری روسیه، "ایگور کراسنوف" دادستان کل روسیه، "الکساندر کالاشنیکوف" و

"الکسی کریووروچکو" معاونان وزیر دفاع از آن جمله هستند.  

آمریکا از سیاست فشار تحریمی صرف نظر کند 

آنتونف در در  عین حال ادامه گفت: روسیه مسائل موجود در روابط با آمریکا را نادیده نمی گیرد و برای گفت و گو در این خصوص آمادگی دارد اما سیاست تحریم باید متوقف شود.

 وی افزود: آمریکا باید از تهدید روسیه به وضع تحریم های جدید صرف نظر کند و مسائل مربوط به مالکیت املاک دیپلماتیک روسیه در این کشور که توقیف شده است، حل شود.

سفیر روسیه بر لزوم ازسرگیری فعالیت کنسولگری های این کشور در آمریکا تاکید کرد و گفت: فعالیت این کنسولگریها برای حل مسائل شهروندان روس در مناطق غربی آمریکا مهم است.  

 وی این را نیز گفت که روسیه نگران نبود ارتباط بین قانونگذاران روس و آمریکایی است و معتقد است که گفت و گوی بین بخش های تجاری غیردولتی و موسسات آموزش عالی بین دو کشور نقش مهمی می تواند در بهبودی روابط داشته باشد.

آنتونف خاطرنشان کرد که روسیه برنامه ای مثبت را برای همکاری با آمریکا به واشنگتن پیشنهاد می کند. وی همچنین بر ضرورت دیدار مقامهای روس و آمریکایی در سطوح عالی تاکید کرد.  

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن تاکنون حدود ۱۰۰ بسته تحریمی در مورد شهروندان و مقامهای روس و شرکت ها و سازمان های این کشور وضع کرده است و این اقدامات از سال ۲۰۱۱ میلادی جریان دارد.


ت ت
کدخبر: 5687 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها