چرا مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی سه روز زودتر برگزار می شود؟ + جزئیات مراسم

ارادت مرحوم هاشمی رفسنجانی به حضرت فاطمه زهرا (س) باعث شد خانواده او مراسم سالگرد را زودتر برگزار کنند.

چرا مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی سه روز زودتر برگزار می شود؟ + جزئیات مراسم

محسن هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در گفتگو با خبرنگار منیبان گفت: ضمن اشاره به برگزاری پنجمین سالگرد ارتحال ایت‌الله هاشمی رفسنجانی به منیبان گفت: 19 دی ماه سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی است که ایشان در غروب آن روز فوت کرد. با توجه به اینکه آیت الله هاشمی ارادت ویژه‌ای به حضرت فاطمه (س) داشت و سالگرد فوت ایشان با ایام فاطمیه مقارن شده است، تصمیم گرفتیم که مراسم پنجمین سالگرد را شب شهادت حضرت فاطمه (س) یعنی شب 16 دی برگزار کنیم. بنابراین 19 دی ماه مراسم برگزار نمی‌کنیم و به جای آن 16 دی ماه که روز شهادت حضرت فاطمه (س) است، مراسم را برگزار می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: مراسم پنجمین سالگرد آیت الله هاشمی را بعد از نماز مغرب و عشاء و مراسم دعای کمیل، یعنی از ساعت 18 بعد از ظهر تا 20 در مرقد امام خمینی (ره) برگزار می‌کنیم. عموم مردم می‌توانند از طریق حضوری و فضای مجازی در مراسم شرکت کنند. این مراسم با حضور مداحان والا مقام و فرهیختگان و سخنرانان برگزار می‌شود.

هاشمی در خصوص حضور چهره‌های حاضر در پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: بنده، اسحاق جهانگیری و سروش محلاتی از جمله سخنرانان پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستیم. با توجه اینکه مراسم پنجمین سالگرد مرحوم آیت‌الله هاشمی همزمان با تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی است، در این مراسم از ایشان هم یادی خواهیم کرد.

ت ت
کدخبر: 58884 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها