ماجرای سفر آیت الله هاشمی به فدک از زبان محسن هاشمی

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ارادت خاص پدر به حضرت فاطمه منجر به این شد که در سال ۸۷ در سفر به عربستان بتواند از فدک هم بازدید کند.

ماجرای سفر آیت الله هاشمی به فدک از زبان محسن هاشمی

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیه، پنجشنبه، ۱۶ دی ماه در مرقد مطهر امام خمینی ره با حضور فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری، مصطفی کواکبیان، محمد سروش محلاتی برگزار شد. 

در این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی گفت: امسال پنجمین سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که درغروب ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵ به رحمت ایزدی پیوست، با ایام فاطمیه همزمان شد و با توجه به ارادت خاصه ایشان به حضرت فاطمه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه برگزار کردیم. علاوه بر این مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی با تشییع پیکر ۱۵۰ شهید وایام شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان شده است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فوت خادم مخصوص امام افزود: به خاطر دارم هر وقت پدر می‌خواست یادی از حضرت فاطمه کند اشک‌ خودش زودتر از حضار جاری می‌شد. ارادت خاص پدر به حضرت فاطمه منجر به این شد که در سال ۸۷ در سفر به عربستان بتواند از فدک هم بازدید کند. کمتر کسی را داریم که بتواند از فدک دیدار کند و از چشمه فاطمه آب بنوشد بنده که هم متولد ایام فاطمیه هستم به همین دلیل نام بنده محسن شده است. 

هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به خاطره‌ای از پدرش تصریح کرد: در دهه پایانی عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایشان گفتند که در جوانی طی جلسه‌ای با همکاران که به فکر مبارزه برای حل مشکل بودند، موضوع اصلی را مبارزه با استبداد و استکبار گذاشته بودند، به همین دلیل در دهه ۴۰ که فراری بودند کتاب فلسطین یا کارنامه سیاه استکبار را ترجمه کردند و بعد از آن کتاب امیر کبیر را نوشتند. 

وی ادامه داد: مردم همیشه با یک دشمن خارجی مبارزه میکنند اما مبارزه با افراط دشوار است و مبارزه با آن برنامه‌ریزی دقیقی می‌خواهد. ایشان از جمله شخصیتهای است که مورد حمله افراط قرار گرفت به عنوان مثال ترور سال ۷۲ یا ترور حجاریان هم از همین نوع بود البته شخصیت‌هایی فراوانی در کشور هستند که مورد حمله افراط قرار گرفتند.

هاشمی با اشاره به آسیب‌های افراط خاطرنشان کرد: افراط در حوزه عقاید منجر به خرافات می‌شود، در سیاست منجر به دفع حداکثری میشود و یا در اقتصاد منجر به خصولتی شدن بخش‌ها می‌شود. همچنین مصداق افراط در سیاست خارجی این است که برخی تحریم را هم نعمت می‌دانند و وضع کشور  به این صورت است. مقابل افراط اعتدال است که همان میانه‌روی در مقابل تندروی است. در مجموع برای حفظ انقلاب راهی غیر از مقابله با افراط و پیگیری اعتدال نداریم. 

وی در پایان با اشاره به رابطه شهید سلیمانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: پدر و شهید سلیمانی شناخت عمیقی نسبت به هم داشتند آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات دوران جنگ و ریاست جمهوری از شهید سلیمانی یاد کرد کما اینکه شهید سلیمانی از پدر به عنوان استکبار ستیز و صهیونیسم ستیز یاد کرد. امیدوارم راه اعتدال که همان راه هاشمی رفسنجانی است ادامه پیدا کند.

ت ت
کدخبر: 58922 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها
      • نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنزین را گران نمی‌کنیم، قاطعا می‌گویم بدون رضایت مردم هیچ‌کاری انجام نم…