عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران:

مرحوم هاشمی مردم و کشور را فدای وزن کشی قدرت نکرد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می گوید که آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در آغاز روند توسعه ایران بعد از 8 سال جنگ تحمیلی داشت و بدون مدیریت وی روند توسعه در کشور آغاز نمی شد.

مرحوم هاشمی مردم و کشور را فدای وزن کشی قدرت نکرد

سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان با اشاره به پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی حق پدری برگردن بسیاری از جریان های سیاسی کشور دارند و شاهد هم بودیم که در مراسم تشییع ایشان تا چه اندازه احساسات مردم هم بروز پیدا کرد و این نشان از ماندگاری یک شخصیت سیاسی است.

موسوی با بیان این که مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی از انقلاب اسلامی تا پایان حیات خود در حال نقش آفرینی در جهت منافع و مصالح ملی بود، افزود: همواره مصلحت و زندگی مردم برای او در اولویت بود به همین دلیل هم مورد غضب کسانی بودند که به دنبال منافع سیاسی خود حرکت می کردند و در هر برهه تاریخ بعد از انقلاب گروهی به تندروی  علیه مرحوم ‌هاشمی، پرداختند.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی به جز حزب کارگزاران سازندگی ایران که لیدر اصلی آن بودند در تشکیل و حیات بسیاری از جریان های سیاسی نقش مهمی ایفا کردند و  رای آوری آقای روحانی در سال 92 و 96 نشان داد که ایشان تا چه اندازه مورد وثوق مردم هستند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران همچنین گفت: مرحوم هاشمی همواره خود را مقید به حفاظت از رای مردم و منافع مردم می دانست و در راه انقلاب و امنیت کشور جانفشانی های زیادی کرده بود و بارها در برهه های حساس تاریخی در سال های 76 و دهه 80 و تندروی های سیاسی دهه 90 نشان داد که مرکز ثقل برای ثبات کشور است.

وی تاکید کرد: تندروی ها بر علیه او برایش اهمیتی نداشت، در برهه ای جریان چپ علیه او شورید و بعد از ان بخش هایی از اصولگرایان اما او هرگز در مقام تقابل با آن ها وارد نشد چرا که اصل انقلاب و نظام برای او اولویت بود.

نماینده ادوار مجلس مشی مرحوم هاشمی را در حوزه سیاسی اعتدالی توصیف و تصریح کرد: ویژگی‌ بارز او تعامل با تمام جریان‌های سیاسی و کمک به آن ها برای حرکت در مسیر اعتدال بود.

وی ادامه داد: مساله بسیار مهم در رویکرد کارشناسی مرحوم هاشمی این بود که در هر مسئولیتی بنا را برای تصمیم گیری بر نظارت کارشناسی می گذاشت، در هر موضوعی مطالعه و مشورت می کرد و مسائل کارشناسی را سیاسی نمی کرد.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که این رویه در سال های بعد به مرور کمتر و کمتر شد و امروز مباحث کارشناسی دیگر در اولویت تصمیمات گیری ها نیست و تصمیمات زیر سایه سیاست اتخاذ می شود.

موسوی با بیان این که مرحوم هاشمی اجازه نداد تا بداخلاقی های سیاسی او را به قهر و حاشیه نشینی وا دارد، گفت: مشی تعادلی آیت‌ا... باعث شده بود که به هر کجا می‌رفت قدرت را به آنجا منتقل می‌کرد و این توانمندی بسیار نادری در یک شخصیت و چهره سیاسی است.

موسوی با تاکید بر این که مرحوم آیت الله هاشمی در همه سمت های خود تاریخ ساز بود، افزود: مدیریت آیت الله هاشمی در مجلس و دولت و بعد از ان مجمع تشخیص مصلحت نظام الگوی بسیار موفقی در تعامل بین قوا برای پیشبرد اهداف کشور بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در آغاز روند توسعه ایران بعد از 8 سال جنگ تحمیلی داشت و بدون مدیریت او روند توسعه در کشور آغاز نمی شد.

ت ت
کدخبر: 59342 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها