یک فعال سیاسی اصولگرا:

منصف باشیم!

یک فعال سیاسی اصولگرا در سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: انشاله خداوند روحش را شاد بگرداند و ما را در تحلیل وضعیت ایشان منصف قرار دهد.

منصف باشیم!

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا، در سالروز رحلت آیت الله رفسنجانی در کلاب هاوس گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی دردانه ای بی‌نظیری در نهضت امام، تاسیس نظام جمهوری اسلامی و اداره آن تا آخرین ساعات عمر پربرکت خود بود. او یکی از موثرترین اعضای هیات امنای انقلاب بود و به نقل خودش، نظام جمهوری اسلامی نتیجه عمر او بود. در مبارزه با رژیم طاغوت قبل از انقلاب، درمبارزه با گروهک ها بعد از انقلاب اعم از سلطنت طلب ها، منافقین فدائیان خلق، تجزیه طلبان و لیبرال ها نقش بی بدیلی داشت. 

این فعال سیاسی افزود: بعد از عزل بنی صدر دفاع مقدس را در سمت جانشینی فرمانده کل قوا با تمام توان و تدبیر اداره کرد و زمانی که با دوراندیشی تمام به نتیجه رسید که بایستی عهدنامه آتش بس پذیرفته شود در تدوین متن قطعنامه و متجاوز خواندن نیروهای بعثی توسط شورای امنیت سازمان ملل، نقش منحصر به فردی را ایفا کرد. 

باهنر افزود: بعد از پایان جنگ درحالی که بیش از 5 استان کشور توسط نیروهای کینه توز دشمن به صورت کامل تخریب شده بود و بسیاری از زیربناهای کشور از جمله بنادر، پالایشگاه ها، نیروگاه ها کاملا منهدم شده بود مسؤلیت قوه اجرایی را پذیرفت و به سازندگی کشور همت گماشت و این شاید در بدترین وضعیت بود که ایشان مسوولیت قوه اجرایی را پذیرفت و بنا به اقرار قطعنامه شورای امنیت به سازندگی کشور و جبران خسارات بیش از هزار میلیارد دلاری جنگ کمر همت بست. 

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: او تنها مسئولی بود که دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را مدیریت کرد و امروز با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب در اذهان عمومی هم، مدیریتی مدبرانه تر از ایشان بر نهادهای حکومتی سراغ نداریم.

او تاکید کرد: بگذریم از بعضی کینه ورزان و دوستان و یاران انقلاب که به ایشان جفا کردند و هنوز هم جفا می‌کنند اما نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی در تاسیس نظام جمهوری اسلامی، و‌ اداره آن، تا آخرین ساعات عمر پربرکتش واقعا بی بدیل بود. 

او در پایان گفت: انشاله خداوند روحش را شاد بگرداند و ما را  در تحلیل وضعیت ایشان منصف قرار دهد.

ت ت
کدخبر: 59564 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها