در اروپا؛

رئیس پارلمان درگذشت

رئیس پارلمان اروپا که از دو هفته قبل به دلیل اختلال در سیستم ایمنی خود در بیمارستان بستری شده بود، در ۶۵ سالگی درگذشت.

رئیس پارلمان درگذشت

به گزارش مُنیبان،دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری ذات الریه و ضعف سیستم ایمنی در ۶۵ سالگی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، روبرتو کوئیلو، سخنگوی رئیس پارلمان اروپا دیروز دوشنبه از بستری شدن او در بیمارستان خبر داده بود.

دفتر رئیس پارلمان اروپا بامداد امروز سه شنبه اعلام کرد، دیوید ساسولی  در ۶۵ سالگی در بیمارستان شهر آویانوی ایتالیا درگذشت.کوئیلو نیز در پیامی توییتری نوشت: رئیس پارلمان اروپا، ساعت ۱:۱۵ بامداد ۱۱ ژانویه در بیمارستانی در آویانو ایتالیا درگذشت.

۱۰ دسامبر، ساسولی به دلیل عوارض شدید مرتبط با اختلال در عملکرد سیستم ایمنی در بیمارستانی در ایتالیا بستری شد و تمامی جلسات و ملاقات‌هایی هم که قرار بود او در آن شرکت داشته باشد، لغو شده بود.

دیوید ساسولی از سال ۲۰۱۹ رئیس پارلمان اروپا بود. ساسولی جایگزین آنتونیو تاجانی شده بود که از ۲۰۱۷ ریاست پارلمان اروپا را برعهده داشت. او نیز ایتالیایی بود.

در ماه دسامبر، روزنامه‌نگار سابق حزب دموکرات ایتالیا، اعلام کرد که ساسولی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس پارلمان اروپا نامزد نخواهد شد. دوره ریاست او در ژانویه به پایان رسید. بر اساس مقررات داخلی پارلمان اروپا، معاون اول رئیس پارلمان باید تا زمان انتخاب جانشین، به عنوان رئیس پارلمان انجام امور را عهده دار می‌شود.

 

ت ت
کدخبر: 59815 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها