دلیل اصلی از دست دادن حق رای ایران در سازمان ملل چه بود؟

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره رفع تعلیق حق رای ایران و واریز حق عضویتش به سازمان ملل اظهارداشت که چندی است رایزنی هایمان را با سازمان ملل شروع کرده ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد.

دلیل اصلی از دست دادن حق رای ایران در سازمان ملل چه بود؟

به گزارش منیبان، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز جمعه به وقت محلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما در نیویورک، درباره دلیل از دست دادن حق رای ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال سازمان ملل همیشه متعهد بوده است حق عضویت خود را به موقع پرداخت کند و ما در عمل نیز این موضوع را ثابت کرده ایم.

 نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اما متاسفانه برای دومین سال پیاپی با مشکل پرداخت حق عضویت خود مواجه شدیم که دلیل آن به اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران برمی گردد.

وی تصریح کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا نه تنها در زمینه های مختلف از جمله دارو، تهیه اقلام انسانی، تجهیزات پزشکی و غیره تاثیر داشته بلکه در کار سازمان ملل نیز وقفه ایجاد کرده است .

تخت روانچی اظهار داشت: ما سال گذشته بعد از مذاکراتی که با مقامات سازمان ملل داشتیم، موفق شدیم نهایتا این مشکل را از طریق منابع مان در خارج از کشور رفع کنیم و این را کار را انجام دادیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد توضیح داد: شرایط جمهوری اسلامی ایران طوری نیست که بگوییم این منابع را در اختیار ندارد و این مساله دلیل عدم پرداخت به موقع سهمیه ما باشد بلکه منابع موجود است و تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا از اینکه ما به موقع تعهدات خود را انجام دهیم، جلوگیری می کند.

 سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: چندی است رایزنی هایمان را با سازمان ملل شروع کرده ایم و مباحث را پیش می بریم و امیدواریم در اسرع وقت این کار انجام شود.

تخت روانچی تاکید کرد: منابع مالی موجود است و ما فقط باید بتوانیم به کانال امنی برسیم که بتوانیم این کار را در اسرع وقت انجام دهیم.

ت ت
کدخبر: 60471 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها