در آمریکا صورت گرفت؛

هشدار یک قانون‌گذار درباره برنامه افراطی‌ها برای کهنه‌سربازان

یک قانونگذار ارشد آمریکایی که ریاست یک کمیته در مجلس نمایندگان این کشور با مسئولیت تحقیقات درباره اقدامات گروه‌های افراطی برای هدف گرفتن کهنه‌سربازان ارتش آمریکا را بر عهده دارد، هشدار داد که این مشکل در آمریکا جدی است و ممکن است تا زمانی که با آن به طور موثر مقابله نشود، بزرگتر شود.

هشدار یک قانون‌گذار درباره برنامه افراطی‌ها برای کهنه‌سربازان

به گزارش مُنیبان، مارک تاکانو، یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا در مصاحبه ای با روزنامه گاردین عنوان کرد، نگران است که گروه های راستگرای افراطی خشونت طلب به ویژه در فضای سیاسی متشنج بعد از حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا هر چه بیشتر به اجرای استراتژی خود برای جذب عضو بپردازند.

تاکانو رئیس کمیته امور کهنه سربازان در مجلس نمایندگان آمریکا است؛ کمیته ای که اخیرا جلسات استماعی را با موضوع افزایش تهدید مذکور علیه کهنه سربازان این کشور آغاز کرده است. اولین جلسه از سه جلسه استماع مرتبط با این موضوع در اکتبر سال گذشته میلادی برگزار شد، اما تاکانو چندین سال است که نسبت به این تهدید ابراز نگرانی کرده است.

مارک تاکانو گفت: هدف گرفتن کهنه‌سربازان توسط گروه‌های افراطی خشونت‌طلب یک مشکل است و اگر ما ابعاد و مسائل دخیل در آن را متوجه نشویم می تواند تبدیل به مشکلی بزرگتر شود.

تاکانو گفت که این موضوع به هر دو حزب اصلی آمریکا مربوط است و در تعریف افراط گرایی، لیبرال یا محافظه کار بودن یک امتیاز نیست. تاکانو گفت: ما افراط گرایی را نه بر اساس محتوای ایدئولوژی گروه مورد نظر، بلکه اینکه آیا آن گروه از خشونت حمایت یا آن را ترویج و به عنوان راهی برای رسیدن به اهدافش تبلیغ می کند، تعریف می کنیم.

اما او صراحتا تاکید کرد که تهدید فعلی در زمینه جذب کهنه سربازان آمریکایی از سوی افراطی های بیشتر مربوط به راست های افراطی است.

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی خاطر نشان کرد: ما شاهد هستیم که این نوع خشونت با نسبت خیلی بیشتری دارد از سمت گروه  های راستگرا به ویژه در شش سال اخیر سر  میزند. تا آنجا که می توانیم بگوییم، گروه های راستگرای افراطی گروه هایی هستند که کهنه سربازان را به جهت جذب به خودشان هدف می گیرند. واقعا سند و مدرکی از مشاهده هدف گرفتن کهنه سربازان از سوی گروه های چپگرا نداریم.

داده‌ها نشان می‌دهند که حملات خشونت‌آمیز گروه‌های راست‌گرا در آمریکا به طور قابل توجهی نسبت به اقدامات گروه‌های "تروریستی" چپ‌گرا یا بین‌المللی یا مذهبی غالب تر است. یک تحلیل مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی که یک اندیشکده غیرحزبی است ۸۹۳ مورد "دسیسه" و حمله "تروریستی" در آمریکا بین ژانویه ۱۹۹۴ تا مه ۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار داد.

این تحلیل دریافت که "تروریسم راستگراهای افراطی به طور قابل توجهی  نسبت به اقدامات تروریستی عوامل دیگر، از جمله شبکه های چپ افراطی و افراد الهام گرفته از داعش و القاعده، پیشی گرفته است." این گزارش همچنین نشان داد که "راست‌گراهای افراطی دو سوم حملات و توطئه‌ها را در آمریکا در سال ۲۰۱۹ و بیش از ۹۰ درصد موارد آنها را بین اول ژانویه تا هشتم مه ۲۰۲۰ انجام داده‌اند."


ت ت
کدخبر: 60970 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها