جلسه دادگاه «سرکرده گروهک الاحوازیه» برگزار شد/ جزییات دادگاه

اولین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه امروز، سه‌شنبه ۲۸ دی ماه در شعبه 26دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

جلسه دادگاه «سرکرده گروهک الاحوازیه» برگزار شد/ جزییات دادگاه

به گزارش خبرنگار منیبان، کیفرخواست حبیب فرج الله چعب که توسط وزیری، نماینده دادستان خوانده شد، به این ترتیب است که حبیب فرج الله چعب شاغل در اداره کار سوئد، تبعه ایران، اهل خوزستان، دارای ۳ فرزند، دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم اجتماعی، با سابقه که هیچ گونه بیماری روحی و جسمی ندارد و در سلامت کامل است. او همواره حس از ترس دادن همسر و حس انتقام جویی دارد.

حبیب فرج الله چعب عضو گروه «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» است که این گروهک عملیات‌های بمب گذاری متعدد در فرمانداری اهواز در سال ۱۳۸۴، بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه اهواز در همین سال، بمب‌گذاری در اداره محیط زیست در سال۸۴ و بمب‌گذاری در خطوط لوله نفت و محور انتقال نفت اهواز به ماهشهر در سال ۱۳۸۴ را انجام داده است.

«حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» به عنوان یک سازمان تروریستی هسته‌های اولیه خود را به سرکردگی حبیب نبگان کار خود را انجام داد که از طریق اقداماتی نظیر بمب‌گذاری، قتل عمد، جاسوسی و حمله مسلحانه منجر به شهادت بیش از ۷۰ ایرانی شده است.

طی سال‌های اخیر فرماندهان تیم‌های تروریستی در کشورهای عربی در حال تردد هستند. عناصر «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» در سال ۱۳۹۷ مراسم رژه نیروهای مسلح را در اهواز مورد هجوم قرار داد و تعدادی از هموطنان را مجروح و به شهادت رساند که در همان زمان سخنگوی گروهک تروریستی مذکور این اقدام را برعهده گرفت و به عنوان جبهه المقاومه اقدام مذکور را تایید و ابراز خرسندی کرد.

«حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» از دهه ۷۰ شمسی تشکیل و حبیب فرج الله چعب به منظور تأمین نیروی بیشتر ۳۰ گروه تروریستی را سازماندهی و اقدامات تروریستی علیه شهروندان انجام داد.

در ۱۷ فروردین ۱۳۸۴ شمسی شاهد انتشار نامه جعلی از سوی دولت موقت به امضای رئیس دفتر ریاست‌جمهوری محمد علی ابطحی توسط این گروه تروریستی بودیم که در آن نامه به برهم زدن بافت جمعیت عرب منطقه خوزستان تاکید شده بود، در حقیقت گروه تروریستی «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» با هدف اغتشاش این اقدام را انجام داده بود.

در بیانیه شماره ۱ که در سایت arabestan.com منتشر شده بود بر اقدامات تروریستی گروه مذکور تایید و تاکید شده بود. بحران امنیتی خوزستان زمانی به اوج خود رسید که فرمانداری و بانک سامان در اهواز منفجر شدند. با توجه به خروج حبیب نبگان حبیب فرج الله چعب از کشور، مدیریت انجام اقدامات تروریستی در ایران در دستور کار گروه حرکت النضال عربی لتحریر اهواز قرار گرفت.

سرکردگان گروه «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» با تشکیل گروه‌های جدید علاوه بر سوقصد علیه شهروندان، سوقصد علیه احمدی نژاد را در دستور کار قرار داده بود و در متن دستورالعمل این گروهک برای ترور او آمده است که احمدی‌نژاد از نیروهای سپاه است و سر او را می‌خواهیم، بنابراین در سال ۲۰۰۵ سوقصد علیه او کردند و در این راستا تلاش کردند.

ت ت
کدخبر: 61187 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها
      • ​پژو پارس در روزی که اغلب خودرو‌های داخلی بدون تغییر قیمت روانه بازار شده‌اند، ۲۰ میلیون گران شده است