از ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ چه خبر؛

آخرین اخبار از مذاکرات وین؛ مردم منتظر رفع تحریم‌ها باشند یا نه؟

گزارش‌ها حاکی از این است که ‌در ادامه دور هشتم مذاکرات، ۴ متن را طرفین مذاکره کننده در دست بررسی قرار دارند.

آخرین اخبار از مذاکرات وین؛ مردم منتظر رفع تحریم‌ها باشند یا نه؟

به گزارش منیبان، دور هشتم مذاکرات وین هم چنان در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی در حال پیگیری است و از روز دوشنبه با بازگشت روسای هیات های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی رایزنی ها در چارچوب دیدارهای دو جانبه و چند جانبه دنبال شده است.

روز سه شنبه نیز نشستی با حضور مذاکره‌کننده ارشد ایران، سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا با حضور تعدادی از کارشناسان طرف های مذکور در هتل کوبورگ برگزار شد.

تا لحظه انتشار این خبر، گزارش ها حاکی از این است که ‌در ادامه دور هشتم مذاکرات، ۴ متن در دست بررسی قرار دارند: ‌1. متن تصمیم که دربرگیرنده کلیات توافق‌های انجام‌گرفته خواهد بود و سه ضمیمه دارد. ضمیمه نخست «تصمیم»، مربوط به رفع تحریم‌ها است و درکارگروه رفع تحریم و همچنین مکاتبه‌های مکتوب غیرمستقیم میان ایران و آمریکا مورد بحث و نگارش قرار می‌گیرد. ‌ضمیمه دوم، مربوط به تعهدات هسته‌ای ایران است و مباحث آن در کارگروه هسته‌ای پیش می‌رود. ضمیمه سوم، مربوط به نحوه پیاده‌سازی اقدامات طرفین و تمهیدات اجرایی توافقات انجام‌شده است که در کارگروه (ترتیبات) تمهیدات اجرایی پیگیری می‌شود. ‌براساس آخرین اخبار رسیده از وین، در هر ۴پیش‌ نویس، پیشرفت‌هایی حاصل شده، طرفین توانسته‌اند بخش‌هایی از متون را پاکسازی، پرانتزها را ببندند. هنوز موارد اختلافی مهمی باقی مانده که حل و فصل آن‌ها نیازمند بحث بیشتر و اتخاذ «تصمیم‌سیاسی» است. ‌ایران همچنان معتقد است که اگر دولت آمریکا تصمیمات سیاسی لازم را بگیرد، می‌توان مسائل باقی‌مانده در خصوص تضمین‌ و دیگر موضوعات را در بازه زمانی اندک حل و فصل کرد.


ت ت
کدخبر: 61516 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها