مولف کتاب «تبیین جهاد» نوشته مقام معظم رهبری:

به غیر از تهران، قشر متوسط زندگی آبرومندی دارند/ رسانه‌ها به صحبت‌های ائمه جمعه در مورد حجاب ضریب می‌دهند

مولف کتاب « تبیین جهاد» نوشته مقام معظم رهبری می‌گوید: به غیر از تهران، بسیاری از اقشار متوسط ما در سطح کلان کشور، عموم مردم الحمدلله می‌توانند یک زندگی آبرومند داشته باشند.

به غیر از تهران، قشر متوسط زندگی آبرومندی دارند/ رسانه‌ها به صحبت‌های ائمه جمعه در مورد حجاب ضریب می‌دهند

سعید صلح میرزایی، مولف کتاب «تبیین جهاد» نوشته مقام معظم رهبری، با تاکید به اینکه در کتاب مذکور به مسائل اقتصادی پرداخته شده است، به خبرنگار مُنیبان گفت: رهبر انقلاب معتقدند اگر تبیین صورت بگیرد، جریان تحریم شکست می‌خورد. در حقیقت ایشان می‌گویند دشمنان به دنبال این هستند که از طرق تحریف، ناامیدی ایجاد کنند و وقتی ناامیدی در مردم ایجاد شد و قدرت مقاومت آنها پایین آمد، آن موقع تحریم دشمن تاثیر می‌گذارد. اما موقعی که دشمن یقین کند دیگر تحریم او اثری ندارد، خودش تحریم را برمی‌دارد.

او افزود: از طرف دیگر با وجود این مشکلات اقتصادی که نمی‌شود آن را انکارش کرد، یک نکته اساسی وجود دارد و این است که گاهی اوقات در مورد همین موارد هم بزرگنمایی می‌شود. در حال حاضر به غیر از تهران، بسیاری از اقشار متوسط ما در سطح کلان کشور، مردم عادی الحمدلله می‌توانند یک زندگی آبرومند داشته باشند.

صلح میرزایی با اشاره به وضعیت اقشار پایین تصریح کرد: البته بنده قبول دارم دهک‌های پایین وضعیت مناسبی ندارند. مستضعفینی که درآمدشان یا پایین است یا شاید درآمد نزدیک به صفر دارند حتماً اذیت می‌شوند اما با این وجود در بحث مشکلات هم بسیار اغراق می‌شود و این موضوع نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

مولف کتاب «تبیین جهاد» در واکنش به اظهارات ائمه جمعه در مورد پرداختن به مسئله حجاب و غفلت آنها از وضعیت اقتصادی خاطرنشان کرد: در بیانات ائمه جمعه بحث‌های اقتصادی مطرح می‌شود. یکی از فعالیت‌هایی که در فضای رسانه‌ای صورت می‌گیرد معمولاً به آن دسته از صحبت‌ها در مورد حجاب ضریب می‌دهند.

صلح میرزایی در پایان یادآور شد: اگر خطبه‌های نماز جمعه امام جمعه‌ها را مشاهده کنید، همان امام جمعه‌هایی که بخشی از صحبت آنها را استخراج می‌کنند، همانجا آنها به دولتمردان و مسئولان نسبت به بحث معیشت مردم و کمک به مستمندان و مستضعفین توصیه دارند. تبیین می‌تواند کلید همه قفل‌ها شود.


ت ت
کدخبر: 62242 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها