تازه‌ترین نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز از مردم آمریکا؛

کشور در مسیر نادرستی قرار دارد

تازه‌ترین نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز نشان داد، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که آمریکا در مسیر نادرستی قرار دارد به طوری که اغلب سیاستمداران و احزاب مهم این کشور تنها ۱۰ ماه مانده به انتخابات میان دوره‌ای محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

کشور در مسیر نادرستی قرار دارد

به گزارش مُنیبان از یاهو نیوز، این نظرسنجی جدید شبکه ان‌بی‌سی نیوز نشان داد که ۷۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که این کشور در مسیر نادرستی گام بر می‌دارد که تنها یک درصد از نتایج نظرسنجی ماه اکتبر بالاتر است. این ششمین بار است که بیش از ۷۰ درصد از مردم تاکید کرده‌اند که آمریکا در مسیر نادرستی قرار دارد؛ عددی که در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ میلادی نیز ثبت شده است.  

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، لیز چنی نماینده جمهوری‌خواه مخالف با دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا و کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا جزو نامحبوب‌ترین سیاستمداران هستند.

در این نظرسنجی همچنین از شرکت‌کنندگان سوالاتی درباره اقتصاد، دو قطبی شدن سیاسی و وضعیت دموکراسی پرسیده شد.

۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند، درآمد خانواده‌شان کمتر از هزینه زندگی است، در حالی که ۳۰ درصد گفتند درآمدشان با هزینه زندگی‌شان برابر است. تنها هفت درصد گفتند درآمدشان از هزینه زندگی‌شان بیشتر است.

در خصوص مساله دو قطبی شدن سیاسی در آمریکا، ۷۰ درصد با این اظهارات که آمریکا آنقدر دو قطبی شده است که نمی تواند مسائل مهمی را که کشور با آنها رو به روست حل کند و این اختلاف روز به روز بیشتر خواهد شد، موافق بودند. ۲۳ درصد گفتند، آمریکا در حالی که دو قطبی شده اما همیشه می‌تواند با اتفاق نظر چالش‌های پیش روی خود را حل کند.

در مقابل هنگامی که این سوال در سال ۲۰۱۰ میلادی مطرح شده بود، ۵۰ درصد پاسخ داده بودند که آمریکا همیشه متحد است، در حالی که ۴۵ درصد گفته بودند که اختلافات بسیار بارز هستند و روز به روز بیشتر خواهند شد.

در خصوص اوضاع دموکراسی، اکثر شرکت کنندگان گفتند تهدیدی در این کشور وجود دارد. این نظرسنجی نشان داد که ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان از جمله هفت نفر از هر ۱۰ دموکرات، جمهوری‌خواه و افراد مستقل معتقدند که تهدیدی برای دموکراسی وجود دارد.

در این نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز یک هزار آمریکایی بزرگسال شرکت داشتند. این نظرسنجی ۱۴ تا ۱۸ ژانویه سال جاری میلادی انجام شد و درصد خطای آن مثبت و منفی ۳.۱۰ درصد برآورد شده است.

ت ت
کدخبر: 62403 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها