در آمریکا؛

رئیس جمهور درباره اوکراین دست به تلفن شد

کاخ سفید اعلام کرد، تماسی ویدئویی بایدن با رهبران اروپایی بخشی از رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دولت با متحدانش در واکنش به اقدامات نظامی روسیه بوده است.

رئیس جمهور درباره اوکراین دست به تلفن شد

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری سی.بی.اس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که با رهبران اروپایی در این تماس تصویری یک اتفاق نظر وجود داشت و افزود: من یک دیدار بسیار بسیار خوب داشتم.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که رهبران کشورهای اروپایی و بایدن درباره آماده سازی تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه روسیه بابت اقداماتش و همچنین تقویت امنیت در بخش شرقی ناتو گفت‌وگو داشتند.

در پی این دیدار میان بایدن و رهبران کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، انگلیس و اتحادیه اروپا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت: ما توافق کردیم که اقدامات بیشتر تهاجمی از سوی روسیه علیه اوکراین بهای سنگینی دارد.

بایدن با اورزولا فون در لاین، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شارل میشل، رئیس شورای اروپایی، امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان گفتگو داشت.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، بایدن و تیم امنیت ملی آمریکا در حال بررسی برنامه‌های نظامی برای تمامی شرایط و سناریوهای احتمالی از جمله گزینه حضور نیروهای آمریکایی در شرق اروپا پیش از تهاجم احتمالی روسیه علیه اوکراین هستند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت، تصمیم بر افزایش حضور نیروهای آمریکایی پیش از پیشروی نیروهای روسی در سراسر مرز اوکراین است اما چنین اقدامی تغییر در طرز فکر بایدن نیست.

وی ادامه داد: ما هرگز گزینه تامین کمک‌های بیشتر را در صورت بروز حمله روسیه به اوکراین رد نکرده‌ایم. این تصمیمات در جریان است. تمامی حدس و گمان‌های موجود بخشی از برنامه‌های احتیاطی ما هستند.


ت ت
کدخبر: 62634 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها