چرا رییس‌جمهور چین از پکن خارج نمی‌شود؟

دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا در فارین پالسی نوشت: رئیس جمهور چین بیش از ۷۰۰ روز است که در پکن به سر می‌برد و در سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اجلاس سران جی -۲۰ در رم و اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو در اسکاتلند حضور نداشت.

چرا رییس‌جمهور چین از پکن خارج نمی‌شود؟

به گزارش مُنیبان، سینگلتون، دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا در فارین پالسی نوشت: رئیس جمهور چین بیش از ۷۰۰ روز است که در پکن به سر می‌برد و در سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اجلاس سران جی -۲۰ در رم و اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو در اسکاتلند حضور نداشت.

غیبت «شی» در زمانی رخ می‌دهد که او و حزب کمونیست چین با باد‌های مخالف جدی داخلی از جمله کمبود قابل توجه انرژی، افزایش نرخ بیکاری و بازار املاک و مستغلات در آستانه فروپاشی مواجه هستند.

خودداری ورزیدن «شی» از سفر به خارج از چین نشان دهنده تمایل فزاینده او به ماندن در صدر کارزار مقابله با شیوع کرونا است که تاثیرات آن تولیدات صنعتی چین را فلج کرده است.

به نظر می‌رسد موضوعی دیگر باعث شده تا «شی» شب‌ها بیدار بماند: ترس فزاینده در مورد مقاومت در برابر حکمرانی او از سوی جناح‌های داخلی حزب کمونیست چین.


ت ت
کدخبر: 63853 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها