دانمارک هم حامی اوکراین شد

یک روزنامه دانمارکی گزارش داد، نخست‌وزیر دانمارک تاکید دارد که در صورت "تشدید بحران" در اوکراین، این کشور را با تسلیحات و تجهیزات نظامی حمایت می‌کند و "هیچ مخالفت اصولی" با این کار ندارد.

دانمارک هم حامی اوکراین شد

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، «مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک اظهار کرد: وضعیت کنونی در اوکراین "تهدید جدی" برای اروپاست و یک "خطر واقعی" درخصوص درگیری مسلحانه در خاک اروپا محسوب می‌شود.

احزاب مختلفی از کشور دانمارک از ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین حمایت می‌کنند. سوسیال لیبرال‌ها یکی دیگر از احزابی هستند که از این اقدام البته با "هماهنگی اتحادیه اروپا" حمایت می‌کنند.

نخست وزیر دانمارک همچنین روسیه را تهدید کرد که در صورت تشدید بیشتر اوضاع در اوکراین، تحریم‌هایی را در "ابعاد بی‌سابقه" اعمال خواهد کرد. دانمارک نیز مانند بسیاری از کشورهای غربی، تجمیع نیروهای روسی در مرز با اوکراین را به عنوان "تخاصم" علیه اوکراین می‌بیند؛ علی‌رغم اینکه مسکو بارها "طرح‌ها و برنامه‌های تهاجم و حمله" را رد کرده است.

هفته گذشته، «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین از دانمارک دیدن کرد و در جریان این دیدار، «جپ کوفود»، همتای دانمارکی او اعلام کرد که دولت طی چهار سال آینده ۸۷۵ میلیون کرون دانمارک (معادل ۱۳۱ میلیون دلار) به "برنامه همسایگی دانمارک" اختصاص خواهد داد که از این میزان اوکراین ۵۵۰ میلیون کرون دانمارک (معادل ۸۲ میلیون دلار) دریافت خواهد کرد.

دانمارک قبلا یک ناو به نیروهای ناتو در دریای بالتیک و جت‌های جنگنده‌ای را به عنوان نظارت، بازدارندگی و ارسال سیگنال به روسیه ارائه کرد.

ت ت
کدخبر: 64071 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها