اسرائیل با فلسطین شوخی می‌کند

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به انتقادات مقامات رژیم صهیونیستی از گزارش عفو بین‌الملل واکنش نشان داد.

اسرائیل با فلسطین شوخی می‌کند

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با اشاره به انتقادات مقامات رژیم صهیونیستی از گزارش عفو بین‌الملل که قرار است امروز سه شنبه منتشر شود، تاکید کرد: در آستانه انتشار گزارش عفو بین‌الملل درباره نحوه رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل به این سازمان و گزارش آن حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: لاپید معتقد است که اسرائیل "دموکرات" است و این درحالی است که او عمدا درصدد گمراه کردن دیگران نسبت به این موضوع است که دولت این رژیم کشور دیگری را اشغال کرده، اراضی آن را می‌دزدد و بدترین شکل پاکسازی نژادی و کوچ اجباری را در آن انجام می‌دهد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین آورده است که اسرائیل و مقامات آن به حمله علیه هرگونه انتقاد بین‌المللی از اشغالگری و شهرک سازی آن در اراضی اشغالی فلسطین و اقدامات دیگر آن که جنایت جنگی قلمداد می‌شوند، عادت دارند.

این وزارتخانه اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی درباره تعهد این رژیم به قوانین بین‌المللی را "شوخی قرن" خواند و تاکید کرد: اسرائیل به کدام قانون بین‌المللی متعهد است؟!

عفو بین‌الملل دوشنبه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در قدس گزارش جدیدی را تحت عنوان "رژیم آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها: رژیمی ظالم مبتنی بر سلطه‌گری و جنایت علیه بشریت" منتشر خواهد کرد.

پس از آن یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: "عفو بین‌الملل سازمانی تندرو دیگری است که ادعاهایی را بدون کنکاش جدی وقایع مطرح می‌کند همانطور که دروغ‌های سازمان‌های تروریستی را منتشر می‌کند."

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: گزارش عفو بین‌الملل "حق اسرائیل در موجودیت خود به عنوان کشور یهود انکار می‌کند."

این وزارتخانه افزود: نتایج محقق شده برای عفو بین الملل "دروغین و جانبدارانه و یهودستیزانه" است.

ت ت
کدخبر: 64250 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها