بیانیه شدیدالحن آمریکا علیه اسرائیل

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای در واکنش به نتایج تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی و اقدامات اتخاذ شده درباره شهادت شهروند فلسطینی-آمریکایی در کرانه باختری صادر کرد.

بیانیه شدیدالحن آمریکا علیه اسرائیل

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از نتایج تحقیقات ارتش اسرائیل و اقداماتی که برای توبیخ برخی فرماندهان گردان "نیتسح یهودا" اتخاذ شده، راضی نیست و و انتظار دارد تحقیقات جنایی فراگیر و محاکمه کاملی درباره پرونده مرگ عمر اسعد، شهروند فلسطینی-آمریکایی ۸۰ ساله صورت گیرد.

در این بیانیه آمده است: ما به شدت نگران دلایل مرگ این شهروند آمریکایی هستیم که ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ بعد از بازداشت توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری جسدش بر روی زمین افتاده بود. ما منتظر دریافت فوری اطلاعات اضافی درباره تلاش‌های اسرائیل دراین راستا هستیم و این حادثه نگران کننده را با دولت اسرائیل بررسی می‌کنیم. هیچ گونه اولویتی بالاتر از حفظ جان و امنیت شهروندان آمریکایی در خارج نیست. ما با خانواده عمر اسعد ابراز همدردی کرده و به آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

اسعد ۸۰ ساله که تابعیت آمریکایی نیز داشت، در جریان یورش سربازان اسرائیلی به روستایش جلجلیا واقع در شمال رام‌الله به شهادت رسید، او شب هنگام در حال بازگشت از منزل یکی از اقوام خود بود که با یورش سربازان اسرائیلی به روستایش مواجه شد و پس از درگیری با آنها و بازداشت و ضرب و شتم به شهادت رسید.

پزشکی قانونی فلسطین در گزارش خود اعلام کرد، پس از تشریح جسد اسعد، آثار ۱۰ ضربه و آثار قرمزی و کبودی در نقاط مختلف بدن او از جمله سرش مشاهده شدند.

ت ت
کدخبر: 64414 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها