سفیر روسیه در آمریکا:

ادعای ساخت تسلیحات شیمیایی روسیه، توهم است

سفیر روسیه در آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت، بیانیه‌های اخیر سخنگوی کاخ سفید درباره ادعای استفاده روسیه از "تسلیحات شیمیایی" و "حملات متعددش" به کشورهای دیگر "اساسا نادرست" هستند و هیچ پایه و اساسی ندارند.

ادعای ساخت تسلیحات شیمیایی روسیه، توهم است

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: بیانیه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اساسا نادرست است و با هدف خراب کردن وجه روسیه نزد مردم آمریکا و جهان صورت گرفت.

وی افزود: آمریکا با هیچ سند و مدرک معتبری از توهماتش که آنها را براساس دروغ‌های آشکار درباره ادعای استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی ساخته، حمایت نکرده است.

سفیر روسیه در واشنگتن تصریح کرد: باید یادآور شوم که آمریکا همچنان تنها کشوری است که به تعهداتش تحت کنوانسیون تسلیحات شیمیایی عمل نکرده و زرادخانه‌های ملی تسلیحات شیمیایی‌اش را امحا نکرده است. فدراسیون روسیه کاملا زرادخانه‌های خود را از این نوع تسلیحات پاک کرده است.

وی گفت: این حقیقت توسط جامعه بین‌الملل نیز تایید شده است. ما منتظر اقدامات ملموس و قاطعانه واشنگتن برای پاک کردن جهان از عوامل جنگ شیمیایی هستیم.

آناتولی آنتونوف همچنین افزود: اتهامات علیه کشور ما درباره حمله به دیگر کشورها نیز بی‌پایه و اساس هستند.

وی تاکید کرد: روسیه به اصل "عدم مداخله" در امور داخلی دیگر کشورها پایبند است و با جدیت قوانین بین‌المللی را دنبال می‌کند، درست برعکس آمریکا که تاریخ مدرنش بیشتر شبیه گاه‌شماری از عملیات‌های نظامی آمریکا در بخش‌های مختلف جهان است.

این دیپلمات ارشد در ادامه گفت: تجارب "خونین" واشنگتن در زمینه برقراری دموکراسی در جهان هیچ نتیجه‌ای جز آشوب، بی‌ثباتی و کشتار به همراه نداشته است. یوگوسلاوی، عراق، لیبی، سوریه و افغانستان تنها تعدادی از کشورهایی هستند که رفتار متخاصم سیاست خارجی آمریکا را تجربه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ما همتایانمان را ترغیب می‌کنیم تا پیش از آنکه انگشت‌اتهام را به طرف دیگران بگیرند، بیشتر در آیینه نگاه کنند.


ت ت
کدخبر: 64444 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها