واکنش منفعلانه نهادهای حقوق بشری به آپارتاید در اسرائیل

نهادهای حقوقی در اراضی اشغالی انتقادات از عفو بین الملل به دنبال انتشار گزارش شد درباره سیاست آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

واکنش منفعلانه نهادهای حقوق بشری به آپارتاید در اسرائیل

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری روسیا الیوم، ۱۵ نهاد حقوق بشری که مقر آن اراضی اشغالی است در نامه مشترکی اعلام کردند، ما به عنوان نهادهای حقوقی که مقر آن در اسرائیل است و برای حمایت از حقوق تمام افراد در اسرائیل و اراضی فلسطینی اشغالی و دفاع از آن تلاش می‌کنند، بسیار نگران انتقادات بی‌رحمانه علیه عفو بین الملل به دنبال انتشار گزارش این نهاد درباره تبعیض نژادی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها هستیم.

در این نامه آمده است: ما برای تحقیقات و مقابله با ظلم مستمر و نابرابری و نقض‌های حقوق بشر و نقض قوانین بین المللی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود تلاش می‌کنیم. بسیاری از ما از اصطلاح تبعیض نژادی درباره ابعاد مختلف برخورد اسرائیل با فلسطینی‌ها استفاده کرده‌ایم. جنجال درباره جنایت تبعیض نژادی که اسرائیل به آن متهم است تنها یک مسئله قانونی نیست بلکه یک مسئله بسیار ضروری است. ما به شدت با اظهاراتی که گفته می‌شود گزارش عفو بین الملل صحت ندارد یا به منزله یهودستیزی است مخالفیم و نگران ادعاهای غیرمسئولانه دولت اسرائیل درباره یهود ستیزی هستیم.

در این نامه آمده است: تلاش‌ها برای منحرف کردن نگاه و توجه جامعه جهانی از نقضهای اسرائیل و ممانعت از گفتگوی کاربردی از طریق اتهامات دروغین روش دولت‌های اسرائیلی بوده است. ما نگران این روش هستیم چراکه یهودستیزی و نژاد پرستی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مدافعان حقوق بشر در معرض تجاوز قرار گیرند. عفو بین الملل بدون جانبداری و با بی طرفی فعالیت می‌کند. ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم تمام اقدامات سرکوبگرانه و نژادپرستانه خود و بازی خطرناک خود درباره فریب و گمراه کردن را متوقف کند.


ت ت
کدخبر: 64930 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها