یمن، سازمان ملل را محکوم کرد

دولت صنعا ضمن ابراز نارضایتی از بی‌توجهی سازمان ملل نسبت به تعهدات خود در قبال نفتکش "صافر"، درباره احتمال وقوع فاجعه‌ای زیست ‌محیطی در دریای سرخ هشدار داد.

یمن، سازمان ملل را محکوم کرد

به گزارش مُنیبان از سایت شبکه خبری المیادین، در حالی که سازمان ملل از توافقی اولیه با صنعا برای ادامه تلاش‌ها جهت حل بحران مخزن نفتکش "صافر" خبر می‌دهد، دولت صنعا از بی‌توجهی این سازمان نسبت به تعهدات خود درباره مخزن یاد شده و شانه خالی کردن از اجرای توافقنامه تعمیر فوری نفتکش ابراز نارضایتی کرده و درباره احتمال وقوع فاجعه‌ای زیست محیطی در دریای سرخ هشدار داد.

کمیته اجرای توافقنامه یاد شده ضمن هشدار نسبت به اینکه انفجار مخزن صافر یک فاجعه زیست‌محیطی بی‌سابقه را در دریای سرخ رقم خواهد زد، تاکید کرد: سازمان ملل مسؤول انفجار مخزن صافر و نتایج فاجعه‌بار آن است.

این کمیته اعلام کرد: دفتر سازمان ملل از اجرای توافقنامه تعمیر و نگهداری فوری نفتکش صافر و ارزیابی جامع مخزن آن که نوامبر ۲۰۲۰ به امضا رسیده، شانه خالی می‌کند و وضعیت نفتکش از سال ۲۰۱۵ یکسان است.

دیوید گریسلی، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن اعلام کرد: این توافقنامه به صورت اولیه درباره چگونگی پیشبرد پیشنهاد سازمان ملل با صنعا امضا شد و مقامات صنعا تعهد جدی نسبت به اجرای این پیشنهاد دادند.

گریسلی گفت: پیشنهاد سازمان ملل درباره مخزن صافر انتقال یک میلیون بشکه نفت موجود در این مخزن به کشتی دیگری است.

نفتکش یاد شده در بندر راس عیسی واقع در شمال بندر حدیده قرار داشته و مخزن آن حاوی ۱.۱۴۸ میلیون بشکه نفت خام است. به دلیل اینکه از اواخر سال ۲۰۱۴ این نفتکش تعمیر و رسیدگی نشده، نفت به داخل آن نشت کرده و به همین دلیل دولت صنعا خواستار کمک بین‌المللی برای میانجیگری در این زمینه و تعمیر نفتکش است.

طبق اعلام سازمان ملل، نفت خام موجود در صافر و گازهایی که از آن متصاعد می‌شوند، تهدیدی جدی برای منطقه بوده و اکنون این نفتکش یک بمب ساعتی است که هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد.


ت ت
کدخبر: 65226 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها