واعظی:

معطل ماندن لوایح FATF در مجمع تشخیص به مصلحت ایران نیست

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دو لایحه‌ای که در مجلس به تصویب رسیده و مدت طولانی در مجمع تشخیص نظام معطل مانده به مصلحت روابط بانکی ایران با جهان و حتی با کشورهای دوست نیست.

معطل ماندن لوایح FATF در مجمع تشخیص به مصلحت ایران نیست

به گزارش منیبان؛ محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران درباره شرط لغو تحریم‌ها گفت: الان مساله برجام و لغو تحریم‌های ایران موضوع جدی است که هم ما در ایران دنبال می‌کنیم و بسیاری از کشورهای دوست و مختلف از جمله ۱+۵ و آمریکا هم دنبال می‌کنند. طبیعی است که هرکدام به خودشان اجازه می‌دهند برای آنکه یک گام برداشته شود، به آنچه که فکر می‌کنند که درست است، آن را بیان کنند. لزوما این نیست مطالبی که بیان می‌شود یا وزرایی که به تهران سفر می کنند، با ما توافق شده باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: می خواهند مقداری راه را هموار کنند و به هر حال هم آنان و نیز ما روی طرح‌هایی کار می کنیم و قطعا زمانی که همه اینها نهایی شد اعلام می‌شود. لزوما این نیست که هر فردی مطلبی عنوان می‌کند ما روی آن کار می‌کنیم.

واعظی درباره موضع دولت در قبال تحریم‌های بانکی گفت: غیر از ما و کره شمالی باقی کشورهای جهان به آن چارچوب مبارزه با پولشویی پایبند هستند. اگر این حرف‌هایی که آقایان می زنند درست باشد، اینگونه هم نیست که همه کشورها به غیر از ما و کره شمالی در این چارچوب بپیوندند. در دنیا همه کشورها در پی منافع خود نیستند و همه کشورها به دنبال این نیستند تا بتوانند مراوده داشته باشند؟ و بیشتر نگاهی که می‌شود سیاسی است و بارها گفتم و رییس جمهوری و همکاران دیگر در دولت عنوان کردند. دو لایحه ای که در مجلس به تصویب رسیده و مدت طولانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده به مصلحت روابط بانکی ایران با دنیا و حتی با کشورهای دوست خودمان نیست.

وی اضافه کرد: چه ما تحریم باشیم تا نباشیم روابط بانکی جزو ابزارهای اصلی روابط اقتصادی ما با جهان است. اگر بگوییم روابط بانکی نداشته باشیم باید از طریق صرافی‌ها کار کنیم. صرافی‌ها یعنی همان چیزی که در بازار می گوییم واسطه‌ها که همه چیز را گران می ‌کنند، صرافی‌ها یعنی اینکه پولی را که می‌خواهید جا به جا کنید هم امنیت آن پایین‌تر و نیز قیمت آن گران‌تر است. نباید خودمان را تحریم کنیم.

واعظی یادآور شد: امیدوارم مجمع تشخیص یک تصمیم درستی بگیرد و براساس تصمیمی که می‌گیرد برای مردم عنوان کند که چرا چنین تصمیمی گرفته و ما به عنوان دولت اعتقاد داریم که این دو لایحه تصویب آن لازم است و می‌تواند کمکی به روابط بانکی با همه کشورها کمک کند. این حرف‌هایی که زده می‌شود که اینها می‌توانند تمام فعالیت‌های ما را شناسایی کنند، با الان که داریم کار می‌کنیم.


ت ت
کدخبر: 6523 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها