اسرائیل پشت در اتحادیه آفریقا ماند

اتحادیه آفریقا در نشست امروز خود عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در این اتحادیه را رد کرد.

اسرائیل پشت در اتحادیه آفریقا ماند

به گزارش مُنیبان از روسیا الیوم، عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا امروز طی نشستی بررسی و از سوی این اتحادیه لغو شد.

یک منبع الجزایری در این رابطه اظهار داشت: مخالفت اتحادیه آفریقا با پیوستن تل آویو به این اتحادیه پس از تلاش‌ها و رایزنی‌های سیاسی الجزایر و برخی دیگر از کشورها اتفاق افتاد.

وی همچنین عنوان کرد: مغرب تنها کشوری بود که در جریان نشست اتحادیه آفریقا از پیوستن صهیونیست‌ها به این اتحادیه حمایت به عمل آورد. «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر پیشتر گفته بود: ما همچنان بر موضع پیشین خود مبنی بر مخالفت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر مخالف هستیم.

وی افزود: همگان می‌دانند که در خصوص تصمیم عضویت تل آویو در اتحادیه آفریقا شکافی میان کشورهای این قاره وجود دارد. نمی‌توان چنین شکافی را نادیده گرفت. پیشتر گروه‌های فلسطینی از کشورهای عربی و آفریقایی شرکت کننده در اجلاس سران آفریقا خواستند عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه را لغو کنند.

«موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا مرداد ماه عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه را پذیرفت. درپی این تصمیم ریاست کمیساریای اتحادیه آفریقا، الجزایر و ۷ کشور دیگر عربی به این اتحادیه اعتراض کردند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده بود که سفیر این رژیم در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی به عنوان عضو ناظر، استوارنامه خود را تقدیم اتحادیه آفریقا کرده است.

پیشتر رژیم صهیونیستی در سازمان وحدت آفریقا مقام ناظر را به دست آورده بود اما پس از انحلال این سازمان در سال ۲۰۰۲ و تبدیل آن به اتحادیه آفریقا، تلاش های این رژیم برای ادامه عضویت آن به عنوان ناظر بی‌نتیجه مانده بود.

ت ت
کدخبر: 65236 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها