وزیر خارجه فرانسه:

روسیه آماده حمله به اوکراین است/ وضعیت خطرناک است

وزیر خارجه فرانسه ضمن هشدار درباره وضعیت خطرناک در مرزهای اوکراین گفت: روسیه تمامی امکانات را برای حمله به اوکراین در صورتی که چنین تصمیمی بگیرد، فراهم کرده است.

روسیه آماده حمله به اوکراین است/ وضعیت خطرناک است

به گزارش منیبان از شبکه خبری اسکای‌نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه وضعیت مرزهای اوکراین را بسیار خطرناک توصیف و اظهار کرد: روسیه تمامی امکانات را برای حمله به اوکراین در صورتی که چنین تصمیمی بگیرد، فراهم کرده است.

لودریان تاکید کرد: اروپایی‌ها توافق‌ کردند در صورت لزوم، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کنند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز با اشاره به رشته تحریم‌هایی که تقریبا برای ارائه به پارلمان آماده هستند، گفت: بحران ما با کرملین است نه با ملت روسیه.

والاس افزود: اطلاعات انگلیس تایید کرد روسیه در حال برنامه‌ریزی با یک طرف دومی برای برهم زدن ثبات اوکراین است.

پیشتر وزیر خارجه انگلیس به روسیه درباره حمله به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده بود: این اقدام پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس گفته بود: ما در کنار اوکراین هستیم و از روسیه می‌خواهیم تنش را کاهش دهد زیرا حمله به اوکراین موجب کشته شدن تعداد زیادی خواهد شد.

او افزود: ما در دوره‌ای از تنش زندگی می‌کنیم که از زمان اتمام جنگ سرد شاهد آن نبوده‌ایم.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز چند روز قبل هشدار داده بود: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، این فاجعه‌ای برای اوکراین، روسیه و جهان خواهد بود.

او در بازدید از یک مرکز پزشکی در شهر تاونتون به خبرنگاران گفته بود: انگلیس به صراحت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند.


ت ت
کدخبر: 65993 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها